ACTUALITATE 16 martie 2014

Dezastru cu repetiţie

de Monica Vrânceanu, Székely Emőke | 104 vizualizări

La simularea Bacalaureatului, Matematica a dat din nou bătăi de cap, dar unii nu s-au descurcat nici la Limba Română

Rezultatele simulării examenului de Bacalaureat din județul Covasna par a fi un mister, cu toate că datele centralizate au fost deja făcute publice. Majoritatea liceelor au afișat la finele săptămânii trecute rezultatele, însă Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) nu a comunicat niciun rezultat, astfel că nu se cunosc încă date legate de promovabilitate – ştiut fiind faptul că la Bac media finală pentru trecere trebuie să fie peste șase.

La simularea examenului de Bac, ce a avut loc în urmă cu câteva săptămâni, în județul Covasna au participat 1.515 elevi de clasa a XI-a și 1.443 de elevi de clasa a XII-a. Primele date legate de rezultate au fost publicate de Ministerul Educației, iar potrivit acestora, situația nu e una foarte bună la niciunul dintre cei doi ani de liceu.

La clasa a XI-a, doar 36,90% au obținut note peste 5 la Limba și Literatura Română, în vreme ce la materia profilului – în general Matematică sau Istorie, au obținut note peste 5 doar 41,64% dintre elevi. Procentul de promovabilitate de la clasa a XI-a la Limba și Literatura Română ne situează, potrivit datelor Ministerului, printre ultimele județe din țară.

1.443 de elevi de-a XII-a au participat la simularea Bac-ului la Limba și Literatura Română, iar dintre aceștia au luat note peste 5 doar 46,15%. La Limba și Literatura Maghiară au participat la simulare 1.008 elevi de clasa a XII-a, iar dintre aceștia un procent de 64,19% au obținut note de trecere. La materia de profil, au obținut note peste cinci 45,10% dintre cei 1.448 de elevi care au susținut simularea.

Potrivit unor surse, situația la liceele mari din județ nu este deloc îmbucurătoare, mai ales când vine vorba despre disciplina Matematică. Dacă la liceele cu predare în limba română s-au înregistrat rezultate foarte bună la Limba și Literatura Română, problemele au apărut la Matematică, unde totalul notelor de cinci abia a sărit de 50%. Pe de altă parte, există licee la care promovabilitatea la materiile la alegere, cum ar fi Logică, Filozofie sau Economie a fost de 100%, și asta pentru că numărul elevilor care au ales aceste discipline a fost destul de mic.

Examen neluat în serios

Un elev de clasa a XI-a ne-a spus că nu s-a omorât cu învățatul pentru această simulare. El crede că oricum mai are timp până la Bac-ul real, așadar nu vede de ce ar trebui să se streseze pentru o simulare. „Nu mi s-a părut foarte dificil, la matematică a fost mai greu, acolo am luat 5, dar la română am scris de 7. Notele le știm deja de la profesori, dar ni s-a spus că sunt confidențiale” – spune elevul. Aceeași confidențialitate le-a fost explicată și elevilor dintr-un alt liceu din Sfântu Gheorghe. Un elev de clasa a XII-a care a reușit la simulare ne-a spus că notele nu le poate spune, însă examenul în sine i s-a părut simplu. „Dacă ai învățat puțin, era practic imposibil să nu iei acest examen. Nu a fost dificil, însă cred că la corectare a intervenit și un factor de subiectivism în sensul că lucrările au fost corectate de profesorii noștri” – explică elevul. Acesta a mai spus că simularea nu i s-a părut o treabă foarte serioasă, dar pentru că a trebuit să participe, a participat.

Mai e timp pentru a recupera

Un elev de clasa a XI-a pare să fi înțeles totuși esența simulării și spune că a fost o ocazie bună pentru a vedea care sunt punctele lui slabe.

„La Matematică a fost cam greu, cred că la această materie mai am de tras pentru a avea un rezultat bun la bacalaureat. În rest nu mi s-a părut greu, dar asta nu înseamnă că trebuie să stau liniștit, știu că trebuie să pun burta pe carte și să învăț” – spune tânărul.

Tot Matematica este veriga slabă și a unei eleve de clasa a XII-a. Aceasta a luat puțin peste 5 la simulare și spune că este îngrozită de adevăratul examen. „La Matematică am probleme. Mai sunt câteva luni în care pot recupera, sper să fie de ajuns pentru a lua o notă cât de cât bună la examenul din vară. Chiar dacă avem subiecte diferențiate, subiectele la Matematică mi se par foarte grele” – ne-a mărturisit eleva. Ea spune că merge și la meditații pentru această materie, dar rezolvarea problemelor tot i se pare un lucru extrem de dificil.

Pe de altă parte, cadrele didactice sunt îngrijorate: acestea spun că elevii au mari lipsuri când vine vorba despre materiile de bază, plus că sunt dezinteresați; în aceste condiții, profesorii nu știu cât din ultimii ani se mai poate „recupera” acum, pe ultima sută de metri, când mai sunt doar câteva luni până la Bac-ul real.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
lili, 17 martie 2014
"Cadrele didactice sunt ingrijorate" ACUM ?! Pai, pana ACUM nu au vazut cu ochii lor aceste "performante" ale elevilor ?! Cat priveste comunicarea rezultatelor simularii Bacalaureatului in Covasna, citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.