ACTUALITATE 19 octombrie 2009

Covasna şi Harghita – succes la Târgul de Turism

de Covasna Media | 507 vizualizări
Cele două judeţe au avut un stand comun la ediţia din acest an a Târgului

[singlepic=450,250,250,,left]Participarea comună a judeţelor Covasna şi Harghita la Târgul de Turism de la Romexpo s-a dovedit un real succes pentru promovarea turismului din această zonă şi care a atras un număr mare de interesaţi, susţin organizatorii. Pe lângă materialele promoţionale privind cazarea, oferta culturală sau obiectivele de

Cele două judeţe au avut un stand comun la ediţia din acest an a Târgului

Participarea comună a judeţelor Covasna şi Harghita la Târgul de Turism de la Romexpo s-a dovedit un real succes pentru promovarea turismului din această zonă şi care a atras un număr mare de interesaţi, susţin organizatorii. Pe lângă materialele promoţionale privind cazarea, oferta culturală sau obiectivele de vizitat, cele două judeţe sau prezentat şi cu un om de zăpadă, cu ulcioare de lut – produse ieşite din mână de meşter olar - sau cu o trupă de dans popular, toate cu scopul de a atrage cât mai mult vizitatorii.

Dacă iniţial se dorea ca standul comun să fie prezentat sub genericul turism în Covasna şi Harghita, ulterior s-a decis folosirea termenului generic de Ţinutul Secuiesc, cu scopul de a sublinia încă o dată dorinţa comună a celor două administraţii judeţene ca împreună să relanseze turismul din această zonă. „Colaborăm la realizarea brandului „Ţinutul Secuiesc“ de mai bine de un an. Cele două judeţe încearcă să sincro ni eze şi să canalizeze proiectele economice, de dezvoltare, turistice, politice şi culturale. De ce suntem diferiţi noi, cei din Ţinutul Secuiesc? În primul rând aş dori să subliniez faptul că avem cel mai curat aer din România şi trăim în cel mai sănătos mediu, şi asta nu spunem doar noi, ci o confirmă şi datele ştiinţifice. Să nu uităm nici faptul că aproape jumătate din apa minerală îmbuteliată provine din regiunea noastră, şi la noi se găsesc cele mai multe mofete cu emanaţii naturale. De asemenea, în ultima perioadă turismul rural a început să prindă viaţă, şi de asemenea turismul de sănătate şi tratament practicat în staţiunile balneoclimatice din judeţ” – a enumerat preşedintele Consiliului Judeţean Covasna, Tamás Sándor, câteva dintre motivele pentru a vizita Ţinutul Secuiesc.

Totodată, acesta s-a întrebat retoric că dacă există promovarea turismului Bucovinei, Ţării Haţegului, Ţării Oaşului, de ce nu ar fi viabilă şi promovarea turismului din Ţinutul Secuiesc.

Potrivit liderului CJ din Harghita, Borboly Csaba, cel mai important atuu al acestei zone este ospitalitatea, dar un avantaj deosebit îl reprezintă şi preţurile relativ moderate, specialităţile culinare şi sortimentul larg de băuturi, în plus, în judeţele Harghita, Covasna şi Mureş sunt mult mai multe obiective turistice şi spaţii de cazare decât în judeţele vecine.

Potrivit unui comunicat de presă al CJ Covasna, designul standului comun a fost apreciat şi de ministrul turismului, Elena Udrea, care a făcut aici o scurtă oprire şi a admirat ulcioarele de lut şi a fost încântată de prezenţa omului de zăpadă. Udrea a apreciat efortul depus de cele două judeţe pentru dezvoltarea turismului.

Totodată, cei doi preşedinţi ai judeţelor Covasna şi Harghita, Tamas Sandor şi Borboly Csaba, au evidenţiat importanţa colaborării dintre cele două judeţe, respectiv oportunitatea oferită de amenajarea unui stand comun în cadrul târgului.

Ana Sidon

Foto: Kovacs Laszlo

Teme articol: promovare targ de turism
Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.