ACTUALITATE 26 iulie 2021

Comuna Barcani, promovată pe… TikTok

de David Leonard Bularca | 4980 vizualizări

Un clip în care sunt prezentate meleagurile din localitate a strâns peste 250.000 de vizualizări

Tehnologia ne arată, din nou, cât de ușor putem ajunge la oameni dacă avem un telefon mai performant și o doză de creativitate. Un videoclip realizat din pasiune de o tânără din Întorsura Buzăului, Andreea Dabija, în care este prezentată Comuna Barcani, prin peisaje și câțiva oameni ai locului care își muncesc pământurile, a adunat pe platforma de divertisment TikTok peste 250.000 de vizualizări, 35.000 de aprecieri și peste 300 de comentarii, prin care oamenii laudă aspectul zonei. Primarul din Barcani, Nicolae Pastor, spune că aceasta poate fi o nouă metodă de promovare a zonei, prin care să fie atrași turiștii, precizând chiar că videoclipul în discuție a generat și acțiuni în acest sens. 

Andreea Dabija, cea care a realizat și postat TikTok-ul (termen folosit pentru videoclipurile postate pe această platformă), spune că demersul nu face parte din vreo campanie plătită de promovare a zonei, ci este rezultatul unui hobby. 

„Telefonul meu este plin cu filmulețe și imagini care mă inspiră. Continuu găsesc ceva de pozat sau filmat. Acest filmuleț nu a fost premeditat, pur și simplu m-am gândit să creez ceva cu materialul recent capturat. Câteva cadre sunt făcute dimineața, în zorii zilei, la cinci, acestea mi-au plăcut cel mai mult. Altele sunt luate întâmplător din arhivă”, a spus, pentru Observatorul de Covasna, Andreea Dabija.

Despre impactul online impresionant pe care l-a avut materialul realizat de ea, aceasta spune că nu se bucură în mod special când vede numere, ci atunci când se gândește că poate așa au fost atrași turiști în Barcani. 

„Nu mă încântă faima, așadar, nu colecționez vizualizări sau aprecieri. În schimb, mă bucur dacă în felul acesta reușim cumva să promovăm zona, să scoatem în evidență ceea ce e frumos și simplu, idilica viață la țară. Am încercat să îi surprind, să se comporte cât mai natural, nu au observat că îi filmez (n. red. locuitorii care apar în videoclip). Câțiva s-au recunoscut apoi în clipuri și au fost extrem de încântați. Am primit multe aprecieri, chiar nu mă așteptam”, ne-a explicat Andreea Dabija, care a mai precizat că prezența ei în social media este doar o pasiune, nu muncește în domeniu, dar că va mai face astfel de materiale, pentru că „zona merită promovată, este într-adevăr extrem de interesantă”

Pe profilul de TikTok al Andreei Dabija se mai găsește un filmuleț postat recent, tot cu imagini din zona Întorsurii Buzăului, Barcani și Ciumernic, de asemenea popular pe rețeaua de socializare, cu peste 60.000 de vizualizări și peste 9.000 de aprecieri. 

Edilul din Barcani: „Cu siguranță o să folosim și TikTok pentru a promova cât mai bine zona”

Primarul din Barcani, Nicolae Pastor este convins că o promovare bună este cheia prin care pot fi atrași turiști în comuna pe care o conduce, pentru că, spune el, este o zonă „încă nedescoperită”. 

„Alături de celelalte platforme de socializare, cu siguranță o să folosim și TikTok pentru a promova cât mai bine zona! Îmi doresc să aducem turiști, atât din țară, cât și din străinătate! Avem o comună superbă, aș spune „încă nedescoperită”, iar dacă reușim să punem pe picioare turismul, cu siguranță ne putem dezvolta mai ușor, dar și mai rapid”, este de părere edilul.

Primarul spune că nu s-a așteptat ca videoclipul postat de Andreea Dabija să adune așa multe vizualizări, dar crede că totul se datorează momentelor unice surprinse de aceasta. 

„Cifrele privind accesările pe această platformă sunt mult peste așteptări! Prin urmare, șansa de a promova ușor și rapid este destul de mare! Evident, dacă ești creativ și surprinzi momente unice și naturale, precum a reușit și Andreea Dabija în clipurile sale. La început, această platformă aș spune că fost folosită strict pentru divertisment, cu tot felul de clipuri amuzante, însă, acum se folosește foarte bine și pentru promovare sau publicitate”, ne-a mai spus edilul.

Nicolae Pastor ne-a dezvăluit un alt impact pe care l-a avut filmarea atât de populară pe internet: oamenii care au copilărit în Barcani au rămas plăcut surprinși când au văzut imaginile și s-au întors pe meleagurile copilăriei pentru a revedea zona. 

„Am auzit un caz drăguț, cu niște persoane din zonă care au plecat de mulți ani de aici, iar când au văzut clipurile, au venit a doua zi special pentru a revedea locurile copilăriei… atât de tare i-a mișcat”, ne-a mai spus, în final, edilul. 

TikTok este aplicația mobilă, preferată în special de generația tânără, pentru care Facebook sau chiar Instagram nu mai prezintă așa mare interes, care le permite utilizatorilor să creeze, dar și să urmărească clipuri video cu o durată maximă de trei minute. Clipurile publicate pe această rețea de socializare pot avea pe fundal fragmente din piese muzicale, iar în multe dintre filmulețe protagoniștii dansează, cântă sau prezintă diverse locații sau teme, cum este și TikTok-ul realizat cu zona Barcani. Sunt și multe filmulețe pe teme de educație, sănătate, modă și multe altele. 

Aplicația este de obicei folosită de adolescenți și tineri, iar în ultimii doi ani a reușit să strângă mulți utilizatori. Asta și pe fondul pandemiei de coronavirus, când oamenii au stat mai mult în case și, astfel, și-au „testat” creativitatea. 

Sursa foto: Andreea Dabija. 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.