ACTUALITATE 12 martie 2012

Compartiment fiscal la Întorsura Buzăului

de Simona Negrila | 64 vizualizări
După închiderea Administraţiei fiscale de anul trecut, s-a reuşit deschiderea unui Compartiment de Îndrumare a Contribuabililor la Întorsura Buzăului. Orașul Întorsura Buzăului a rămas din iulie anul trecut fără administrație fiscală, cei 17 angajați fiind nevoiți să facă naveta la Sfântu Gheorghe. După mai bine de jumătate de an

După închiderea Administraţiei fiscale de anul trecut, s-a reuşit deschiderea unui Compartiment de Îndrumare a Contribuabililor la Întorsura Buzăului.

Orașul Întorsura Buzăului a rămas din iulie anul trecut fără administrație fiscală, cei 17 angajați fiind nevoiți să facă naveta la Sfântu Gheorghe. După mai bine de jumătate de an s-a reușit redeschiderea Administrației Fiscale, dar de data aceasta sub denumirea de Compartimentul de Îndrumare a Contribuabililor.

Probleme organizatorice

„Avem un mare inconvenient, deoarece trebuie să asiguram spațiu, încălzire, reconectare la internet și la rețeaua de telefonie. Toate acestea au fost desființate când a fost închis sediul. Cu încălzirea va fi o problemă destul de mare, pentru că centrala este de capacitate mare și trebuie încălzit tot spațiul. Înainte aveam o persoană care se ocupa de centrală, acum nu o să mai avem” – ne-a declarat directorul Administrației Finanțelor Covasna, Ambrus Attila.

Maxim trei angajaţi

Funcționarea Compartimentului de Îndrumare a Contribuabililor, conform ordinului emis de Ministerul Finanțelor Publice, se va asigura prin mutarea temporară a unui număr de maxim trei salariați, inclusiv a posturilor ocupate de aceștia, din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice Covasna, la Întorsura Buzăului.

Fără Sistem Operativ

În atribuțiile Compartimentului de Îndrumare a Contribuabililor nu intră și eliberarea de adeverințe sau încasarea plăților. Acest compartiment are rolul de îndrumare și asistență a contribuabililor, de a asigura furnizarea de informații fiscale cu caracter general privind noutățile legislative, de a asigura furnizarea de informații privind documentația necesară pentru înregistrarea fiscală, schimbarea domiciliului fiscal, eliberarea certificatului de înregistrare în scopuri de TVA. De asemenea preia documentele eliberate, potrivit cererilor contribuabililor și le înmânează sub semnătură acestora; înregistrează declarațiile fiscale și le transmite, în vederea procesării, la DGFP în subordinea căruia se află compartimentul; furnizează informații referitoare la situația fiscală a contribuabililor, la solicitarea acestora.

„În ceea ce privește adeverințele, nimeni nu trebuie să-și facă probleme. Eliberarea lor se va face în maxim două zile de la solicitare” – ne asigură directorul Administrației Fiscale Covasna.

„M-aş fi bucurat să reuşim deschiderea punctului de lucru imediat după închiderea administraţiei fiscale din Întorsura, însă uneori este foarte greu să explici cu ce greutăţi se confruntă locuitorii zonei Buzaielor şi ce situaţie specifică deosebită este acolo. E bine acum, şi sper ca în cel mai scurt timp, 2-3 zile, locuitorii Întorsurii să poată apela la serviciile financiare aproape de casa lor, nemaifiind nevoiţi să bată drumu până la Sfântu Gheorghe”, a declarat şi preşedintele PDL Covasna, Dan Manolăchescu.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.