ACTUALITATE 22 iulie 2021

CJ solicită fonduri europene pentru un sistem de alarmă necesar detectării nivelului de oxigen la Spitalul Judeţean

de Agerpres | 780 vizualizări

Consiliul Judeţean (CJ) Covasna va depune un proiect prin care va solicita fonduri europene pentru instalarea unui sistem de alarmă la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Sfântu Gheorghe în vederea detectării nivelului de oxigen în spaţii închise, care va îmbunătăţi siguranţa pacienţilor şi a personalului sanitar.

„Este vorba despre un proiect pe fonduri europene care a apărut ca extensie, ca axă separată a proiectelor de pregătire a spitalelor la pandemie. Scopul este instalarea acelor senzori de măsurare a concentraţiei de oxigen în zonele critice, cum sunt Terapiile Intensive, unde au fost şi probleme cu focul. În acest proiect vrem să luăm parte şi noi, vrem să participăm. Avem deja discuţiile acestea pentru pregătirea şi depunerea proiectului de câteva luni de zile şi am ajuns în această fază, de a formaliza acest proiect (...) Beneficiarul este Spitalul Judeţean, dar cererea de finanţare trebuie depusă de Consiliul Judeţean”, a declarat miercuri managerul spitalului, Andras Nagy Robert, în cadrul unei conferinţe de presă.

Proiectul urmează să fie depus spre finanţare în cadrul Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, pe axa prioritară Protejarea sănătăţii populaţiei în contextul pandemiei cauzate de COVID-19, care vizează promovarea investiţiilor pentru consolidarea capacităţii de reacţie la criza de sănătate publică cauzată de răspândirea virusului SARS-CoV-2.

Prin acest program pot fi finanţate sisteme de detectare, semnalizare, alarmare incendii, cu acoperire totală şi de detectare semnalizare şi alarmare în cazul depăşirii concentraţiei maxime admise de oxigen în atmosferă pentru creşterea gradului de securitate la incendii, precum şi reabilitarea, modernizarea sau extinderea infrastructurii electrice, de ventilare şi tratare a aerului, precum şi a infrastructurii de fluide medicale.

„În sprijinul unei abordări coerente a crizei de sănătate publică rezultată, pentru a împiedica blocarea infrastructurii medicale disponibile şi, implicit, afectarea dreptului la sănătate pentru pacienţii ce necesită internare, se impune evaluarea, extinderea, reabilitarea sau modernizarea infrastructurii instalaţiilor electrice, de fluide medicale şi de ventilare şi tratare a aerului, precum şi instalarea de sisteme de detectare, semnalizare, alarmare incendii, cu acoperire totală, în vederea obţinerii unui răspuns în timp util şi eficient al sistemului medical public la criza COVID-19 (...) Prin realizarea investiţiei se prevede realizarea unui sistem de alarmă pentru detectare nivel concentraţie de oxigen în spaţii închise care va îmbunătăţi siguranţa pacienţilor şi a personalului sanitar”, se arată într-un proiect de hotărâre postat pe pagina de internet a Consiliului Judeţean, privind încheierea unui protocol între spital şi această instituţie, în vederea depunerii cererii de finanţare.

Spitalul Judeţean de Urgenţă din Sfântu Gheorghe a fost desemnat în urmă cu aproape un an şi şapte luni unitate medicală pentru tratarea pacienţilor COVID-19, dar, cu excepţia a două luni, a tratat şi pacienţi cu alte patologii.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.