Ce-i cu noile parcări de pe Nicolae Iorga?
Marcajele noilor parcări de pe strada Nicolae Iorga din Sfântu Gheorghe au ridicat câteva sprâncene și discuții în online. Senzația, la o primă vedere, este că sunt inutil de lungi și există teama că vor încurca traficul. Primarul Antal Árpád a dat asigurări că nu este vorba despre vreo greșeală și că circulația mașinilor și autobuzelor nu va avea de suferit. Ba dimpotrivă. Acesta a prezentat și argumentul pentru care s-au desenat liniile astfel.
„Vor fi benzi de câte trei metri pentru mașini. Un autobuz are 2,55, ca să ne facem o idee. Acum, nefiind marcat, e ciudat. Parcările vor avea în față un opritor pentru roți, ca să nu mai intre pe bordură. Va fi o parcare standard, de 5 metri, și în spate va fi o zonă hașurată, pentru ca cei care vor să scoată ceva din portbagaj să fie în siguranță. Este pentru siguranța cetățenilor. Deci în momentul în care va fi trasat, vor fi cele două benzi de trei metri și se va vedea unde va fi banda, atunci cred că toată lumea va înțelege ce s-a întâmplat acolo. Mai e o chestiune care a indus în eroare și anume că a fost un premarcaj. Inițial se dorea, și asta a fost propunerea proiectantului, ca și pe acea parte să fie parcări paralele. Dar ar fi însemnat mult mai puține locuri de parcare și am cerut să fie parcări perpendiculare în diagonală, pentru că e mult mai ușor să ieși cu mașina. Și din acest punct de vedere, dacă ai în spate această zonă de siguranță, atunci în spatele mașinii care parchează lângă tine poți să vezi mai ușor și să ieși mai simplu. E o chestiune în avantajul oamenilor”, ne-a explicat edilul joia trecută, la o întrebare adresată în cadrul unei conferințe de presă.
Care e stadiul lucrărilor pe principalele artere din oraș
În ceea ce privește lucrările din multe zone importante din oraș, majoritatea sunt în grafic și vor fi aproape gata până la finele anului, dacă și vremea va fi prielnică.
„Grigore Bălan, Nicolae Iorga, Stadionului, Ciucului vor fi finalizate. La fel și Păiuș David. Pe Lunca Oltului avem niște întârzieri deoarece niște stâlpi de la Electrica nu au fost dați jos și sunt exact pe locuri unde avem intervenție. A trebuit să facem niște proceduri să facem noi investiția în locul lor. Și acolo eu cred că o să fim undeva la 80% până la sfârșitul anului și finalizăm la începutul anului viitor”, a detaliat Antal Árpád.
În ceea ce privește strada Fabricii, o altă arteră importantă, primarul a dat asigurări că va fi circulabilă până la finele anului, chiar dacă nu și asfaltată.
În această primăvară, în municipiul Sfântu Gheorghe au început, concomitent, lucrări de reabilitare (de la fundație, iluminat, borduri, trotuare și până la asfaltare) pe cinci străzi importante din oraș: Stadionului, Grigore Bălan, Nicolae Iorga, Fabricii și Ciucului. Acestea sunt cuprinse într-un proiect amplu, care cuprinde și modernizarea trotuarelor de pe Lunca Oltului și Păiuș David.
Toate aceste lucrări fac parte din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Contractul cu executantul, un consorțiu format din patru firme, a fost semnat la mijlocul lunii martie.
Lucrările sunt finanţate din fonduri europene și există nişte termene de finalizare stricte care nu pot fi depăşite. De aceea s-a luat decizia de a interveni aproape simultan pe toate străzile menționate.