Când ar putea începe lucrările la centura ocolitoare din Sfântu Gheorghe
Prima etapă din proiectul dificil și de lungă durată a început, în sfârșit
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. (CNAIR) a anunțat că a început oficial demersurile în proiectul de construire a variantei ocolitoare pentru municipiul Sfântu Gheorghe. Chiar dacă acum lucrările se găsesc la stadiul de obținere de finanțări pentru elaborarea studiului de fezabilitate, primarul Antal Árpád spune că în doi ani ar putea începe construirea efectivă a șoselei.
„Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., în calitate de Beneficiar, a elaborat și depus Aplicația de Finanțare pentru proiectul „Elaborare Studiu de Fezabilitate, pentru proiectul „Varianta de ocolire Sfântu Gheorghe” în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programului Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient”, Operațiunea „Creșterea mobilităţii pe reţeaua rutiera TEN-T globală”, informează CNAIR printr-un comunicat de presă, transmis luni, 22 ianuarie.
Primarul municipiului Sfântu Gheorghe a declarat joi, în cadrul unei conferințe de presă, că dacă lucrurile vor merge conforma planurilor, în următorii ani s-ar putea demara lucrările în acest proiect, definit ca fiind unul complex.
„E un procedeu complicat, cu terenuri care trebuie expropriate și așa mai departe, dar eu cred că în mod realist în aproximativ doi ani pot începe lucrările. Acum se vorbește despre proiectare”, a spus Antal Árpád, care a explicat și beneficiile pe care le-ar aduce această variantă ocolitoare: „Este evident pentru toată lumea că o centură ocolitoare a unui oraș înseamnă trafic greu mai puțin în oraș și înseamnă trafic mai fluid în oraș și bineînțeles, înseamnă infrastructură distrusă într-o proporție mai mică. Această centură practic ar ocoli Coșeni, Chilieni și Sfântu Gheorghe, deci ar porni de pe DN12 și ar reveni tot pe DN12, după Arena sportivă. Asta înseamnă poduri peste Olt, poduri peste calea ferată, deci este o investiție foarte complexă. Vorbim despre o șosea de aproximativ 11 kilometri”, a explicat primarul.
Potrivit comunicatului de presă al CNAIR, „varianta de ocolire Sf. Gheorghe, cu o lungime de 8 km, urmărește descongestionarea traficul în zonele centrale ale municipiului, de pe DN 12 și DN 13 E, separând fluxurile de trafic și deviind transportul greu care generează probleme legate de timpul de tranzitare, poluare atmosferică și accidente rutiere și facilitează legătura cu localitățile din zonă”.
Elaborarea studiului de fezabilitate costă aproape 1,6 milioane de lei (TVA inclus) și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 astfel: 75% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională - 1,001,402.26 de lei, 25% contribuția națională (bugetul de stat)- 333,800.76 lei, iar restul de 228,566.81 lei reprezintă valoarea TVA aferentă cheltuielilor eligibile, mai arată informarea CNAIR.