Anchetă la Şcoala din Dobârlău
Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) va demara astăzi o anchetă la Şcoala Generală din Dobârlău, pentru a stabili dacă acuzaţiile privind faptul că un copil de clasa I nu a fost lăsat să participe la cursuri sunt reale şi ce decizie se impune în acest caz. Totul a început de la o serie de acuzaţii din partea unei familii din comună, care susţine că învăţătoarea nu l-ar lăsa de 3 săptămâni pe copilul în vârstă de opt ani să participe la ore.
Inspectoratul Şcolar Judeţean verifică acuzaţiile unei familii care susţine că învăţătoarea nu le-a primit copilul la şcoală
Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ) va demara astăzi o anchetă la Şcoala Generală din Dobârlău, pentru a stabili dacă acuzaţiile privind faptul că un copil de clasa I nu a fost lăsat să participe la cursuri sunt reale şi ce decizie se impune în acest caz.
Totul a început de la o serie de acuzaţii din partea unei familii din comună, care susţine că învăţătoarea nu l-ar lăsa de 3 săptămâni pe copilul în vârstă de opt ani să participe la ore. Motivul ar fi că ceilalţi părinţi care au copii în aceeaşi clasă se plâng de comportamentul elevului şi cer ca el să fie transferat la altă şcoală întrucât spun că este agresiv cu colegii. „Momentan copilul frecventează şcoala, dar trebuie să vedem ce anume a generat conflictul. Toţi copiii au dreptul să primească cea mai atentă îngrijire şi educaţie la şcoală (...) vom vedea ce s-a întâmplat şi dacă va trebui să aplicăm sancţiuni vom aplica, dar numai pe baza dovezilor”, a afirmat insp. gen. adjunct Maria Solomon.
Totodată, aceasta a precizat că echipa de anchetă va fi însoţită şi de inspectorul specializat pe învăţământul special şi vor verifica dacă într-adevăr copilul suferă de ADHD cum s-a spus – respectiv este foarte agitat şi nu se poate concentra.
„Dacă este nevoie să fie inclus într-un program de consiliere îl vom include”, a mai menţionat Maria Solomon.
Ea mai spune că vina pentru situaţia creată este împărţită şi a fost vorba despre un concurs de împrejurări, pornind atât de la atitudinea celorlalţi părinţi, de la familia copilului, care ar fi mai temperamentală, cât şi de la şcoală.
Directorul şcolii, Vasile Vereguţ, nu a putut fi contactat telefonic, dar a susţinut, conform unor surse, că nimeni nu i-a îngrădit copilului dreptul de a învăţa.
Ana Sidon