ACTUALITATE 9 august 2023

Gospodărie Comunală: Suntem obligați să permitem accesul furnizorului de servicii pe proprietatea noastră?

de Covasna Media | 1249 vizualizări

Această întrebare a apărut în urma unui incident petrecut la Întorsura Buzăului, unde colegii noștri s-au deplasat pentru sistarea furnizării serviciului unui client care acumulase o datorie uriașă. Persoana, care locuiește într-o casă privată, le-a refuzat accesul la rețeaua internă, susținând că aceștia nu au dreptul să intre în acea zonă.

Colegii noștri atrag atenția că există 3 situații în care clientul este obligat prin lege (Art. 36 din Legea 51/2006) și în baza contractului încheiat cu furnizorul de servicii, aprobat de Autoritatea Națională de Reglementare, să asigure accesul pe proprietatea sa, și anume: pentru citirea apometrelor, pentru verificarea rețelei interioare (de obicei, în cazul scărilor de bloc, dacă o țeavă spartă inundă vecinii), respectiv pentru oprirea apei (pentru reparații sau neplată).

În majoritatea cazurilor, nu există probleme în astfel de situații și, până în prezent, nu a fost necesară obținerea dreptului de acces cu ajutorul instanțelor de judecată. Bineînțeles, un astfel de proces necesită mai mult timp, însă furnizorul de servicii are și alte soluții pentru a închide apa.

Colegii noștri din Întorsura Buzăului au ales altă cale, și anume: au spart trotuarul cât mai aproape de gardul casei clientului și au săpat până când au deconectat consumatorul de la rețeaua principală.

Această soluție prezintă un dezavantaj major pentru client, care trebuie să suporte costurile pentru spargerea trotuarului, săpături, lucrările la conductă și aducerea acesteia la starea inițială, în cazul în care a refuzat accesul reprezentanților furnizorului de servicii. Costul în cazul spargerii și reparării asfaltului este unul considerabil, ajungând cu ușurință la 8.000 de lei, iar până când clientul nu își achită datoria și costul lucrărilor aferente, nu va fi reconectat la rețeaua de apă.

Gospodărie Comunală continuă procesul de recuperare a datoriilor acumulate de o parte dintre consumatori. La nivelul întregului județ, restanțele neachitate între 30 și 90 de zile de lei au fost reduse cu 261.000 de lei, ajungându-se la aproximativ 527.000 de lei, din care 242.000 de lei sunt datorii acumulate la Sfântu Gheorghe.

În cazul datoriilor care depășesc un an, restanța a scăzut cu 185.000 lei, datoria totală la nivelul județului depășește 1.815.000 lei, din care 696.000 lei sunt datoriile locuitorilor din Sfântu Gheorghe, iar asociațiile de proprietari au, în prezent, peste 553.000 lei, datorii care depășesc un an. În cazul în care asociațiile de proprietari din municipiu nu își vor îndeplini angajamentele asumate prin contract în vederea rambursării datoriilor, luna viitoare ar putea avea loc din nou întreruperi de apă.

Gospodărie Comunală SA, Biroul de presă

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.