ACTUALITATE 8 mai 2009

1 centrală veche = 30 de locuri de parcare

de Covasna Media | 136 vizualizări
O parte a centralei termice cunoscută în trecut ca Centrala Mobila, amplasată chiar în centrul oraşului (lângă magazinul Spar), a fost dărâmată zilele trecute şi va fi transformată în locuri de parcare pentru maşinile care în prezent cu greu găsesc un loc liber în acea zonă.

Noul spaţiu de parcare va oferi în jur de 25 – 30 de locuri pentru maşini, dar şi câteva fâşii de spaţiu verde. Deocamdată, autorităţile au dărâmat doar o jumătate din centrala dezafectată, din cauză că terenul de sub cealaltă parte a fost revendicat şi nu poate fi folosit până la finalizarea procesului. Acest amplasament nu este singurul pe care municipalitatea intenţionează să îl transforme

O parte a centralei termice cunoscută în trecut ca Centrala Mobila, amplasată chiar în centrul oraşului (lângă magazinul Spar), a fost dărâmată zilele trecute şi va fi transformată în locuri de parcare pentru maşinile care în prezent cu greu găsesc un loc liber în acea zonă.

Noul spaţiu de parcare va oferi în jur de 25 – 30 de locuri pentru maşini, dar şi câteva fâşii de spaţiu verde. Deocamdată, autorităţile au dărâmat doar o jumătate din centrala dezafectată, din

cauză că terenul de sub cealaltă parte a fost revendicat şi nu poate fi folosit până la finalizarea procesului.

Acest amplasament nu este singurul pe care municipalitatea intenţionează să îl transforme anul acesta în parcare. City managerul oraşului, Czimbalmos Csaba, a precizat că au identificat în municipiu mai multe locaţii încă în urmă cu trei ani, iar în funcţie de finanţarea pe care o pot avea din bugetul local, pe acestea se amenajează parcări.

300 de locuri noi în 2008, 400 anul acesta

Anul trecut numărul locurilor de parcare nou amena jate a depăşit 300, iar anul acesta autorităţile doresc să construiască cel puţin 350 – 400 de noi locuri de parcare, în toate cartierele din oraş.

„Necazul este că la o populaţie de 62.000 de oameni, numărul maşinilor este aproximativ 27.000. Dacă nu se fac parcaje subterane sau supraetajate, între blocuri cu câteva sute de locuri ne vom împotmoli”, a precizat Czimbalmos. La numărul mare al maşinilor se adaugă şi faptul că nu ai voie să faci parcări pe zonele verzi, de asemenea trebuie respectate anumite distanţe faţă de ferestre, bloc şi aşa mai departe, iar numărul maşinilor va fi în continuă creştere.

O parte importantă din parcări a fost recâş tigată prin ridicarea maşinilor abandonate, care au ajuns la fier vechi şi în locul lor a rămas liber.

Amplasamentele identificate de Primărie pentru noi locuri de parcare se regăsesc în toate cartierele de blocuri, în unele chiar mai multe, în funcţie de spaţiu, iar în general se doreşte a fi cel puţin câte o nouă parcare în fiecare cartier.

Ca şi costuri, pentru a transforma în parcare o platformă de o mie de metri pătraţi, unde este nevoie şi de borduri şi de fundaţie, toamna trecută preţul era de 120.000 de lei.

Parcări subterane şi etajate

Nu demult, primarul Antal Arpad anunţa că au depus la Programul Operaţional Regional (POR) un Proiect Integrat de Dezvoltare Urbană (PIDU) pentru centrul oraşului, care cuprinde şi amenajarea a peste 500 de locuri de parcare în trei parcări supraetajate şi subterane.

Unul dintre proiectele cuprinse în PIDU se referă la amenajarea unor parcaje subterane şi etajate, dintre care două în centru, iar în total cele 3 locaţii ar urma să ofere 515 locuri de parcare. Conform proiectului depus la POR, o parcare subterană ar urma să fie săpată chiar în centrul oraşului, pe porţiunea din faţa CJ, la o adâncime de 2,8 metri. Zona de deasupra ei se doreşte a fi transformată în una pietonală, întrucât în prezent aici circulaţia este intensă. În ceea ce priveşte parcările etajate, una dintre acestea este gândită în locul unei foste centrale termice, aflată în stare deteriorată, şi alta în locul unui imobil vechi.

Proiectul Integrat de Dezvoltare Urbană a oraşului este unul de mare amploare şi cuprinde 6 proiecte care se leagă între ele – de reabilitare de străzi, parcaje subternane şi etajate, restaurarea unei clădiri, reabilitarea Cantinei Sociale, crearea de spaţii verzi şi amenajarea de spaţii pietonale. Valoarea totală a proiectului este de peste 12,5 milioane de euro, din care valoarea eligibilă se apropie de 9 milioane de euro şi restul va fi acoperit prin credite, în cazul în care proiectul va fi declarat câştigător.

Vechile centrale, sedii de instituţii

În ceea ce priveşte centralele termice dezafectate, cea de lângă magazinul Spar era sortită demolării, iar pentru altele Consiliului Local a adoptat la sfârşitul anului trecut o hotărâre prin care fostele centrale termice în prezent aflate în paragină să fie valorificate prin încheierea unor contracte cu părţi intere sate, pentru ca aceste spaţii să poată fi utilizate ca sedii pentru diferite organizaţii, instituţii.

Centrala de la intersecţia străzilor Nicolae Iorga şi Crângului va fi transformată în sediu pentru Poliţia Comunitară, alte câteva centrale au ajuns la şcoli pentru săli şi terenuri de sport, Grupul Şcolar Puskas Tivadar va transforma o centrală în ateliere pentru şcoală, iar în cazul altora nu s-au concretizat încă decizii finale.

Teme articol: SPAR parcare maşini centrala
Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 3

Adaugă comentariu
ion, 8 mai 2009
Se referea la cealalta, pe Pais David.
Tase, 8 mai 2009
Pentru ca e sala de sport de la fosta generala 6!!!
lori, 8 mai 2009
DE ce nu demolati si centrala din zona garii ca in spatele blocurilor cu 8 etaje nici o buburuza de masina nu mai incape asa ingramadeala e
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.