„Secuii” – înregistraţi la OSIM
Consiliul Judeţean Harghita (CJ) a pornit demersurile pentru înregistrarea la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) a brandului „de Ţinut Secuiesc“ (Székelyföldi) şi „secui“ (Székely). Anunţul a fost făcut de vicepreşedintele PCM Covasna, Gazda Zoltán, care a afirmat că în urma unei întruniri cu reprezentanta OSIM din Covasna şi cu cel al
Demersurile au început la scurt timp după ce civicii maghiari din judeţ au anunţat că vor să înregistreze marca „produs secuiesc”
Consiliul Judeţean Harghita (CJ) a pornit demersurile pentru înregistrarea la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM) a brandului „de Ţinut Secuiesc“ (Székelyföldi) şi „secui“ (Székely). Anunţul a fost făcut de vicepreşedintele PCM Covasna, Gazda Zoltán, care a afirmat că în urma unei întruniri cu reprezentanta OSIM din Covasna şi cu cel al Asociaţiei Intreprinzătorilor Mici şi Mijlocii (ASIMCOV), privind înregistrarea mărcii „produs secuiesc“, au aflat că deja Consiliul Judeţean Harghita a pornit demersurile privind cumpărarea brandului „de Ţinut Secuiesc“ şi „secui“, care cuprind şi părţile de produse din această zonă. „Am discutat despre posibi - litatea cumpărării brandului produs secuiesc şi am aflat că au fost pornite demersurile pentru brandurile „de Ţinut Secuiesc“ şi „secui”, de către CJ Harghita. Este foarte important că primul pas l-a făcut CJ Harghita, pentru că deocamdată în afară de nişte promisiuni, nimic concret n-am observat din Harghita în acest sens. Nu este o tragedie (că a înregistrat CJ Harghita marca, n.r.), ba chiar este benefic”, a declarat Gazda. Potrivit acestuia, directorul ASIMCOV, Vajda Lajos, a fost însărcinat să ia legătura cu CJ Harghita pentru a clarifica ce intenţii au vis-a-vis de acest brand şi să încerce să facă paşi împreună pentru susţinerea proiectului de promovare a produsului secuiesc. Totodată, vicepreşedintele PCM Covasna a mai declarat că în foarte scurt timp vor înregistra şi o fundaţie cu membri din cele două Consilii Judeţene – Covasna şi Harghita -, plus oraşele din Ţinutul Secuiesc şi organe de specialitate ale producătorilor. Fundaţia s-ar ocupa de promovarea produsului secuiesc şi a zonei şi numai membrii ei ar avea dreptul să utilizeze acest brand. PCM Covasna a lansat încă de anul trecut o campanie de promovare a produsului secuiesc care, printre altele, s-a concretizat şi într-o pagină de Internet, www.produssecuiesc.ro, care deja este concepută pentru limbile română, maghiară şi engleză şi urmează să fie lansată şi în limba germană. Totodată, PCM Covasna va continua şi seria dezbaterilor publice pe această temă, în oraşele din Covasna, urmând ca în luna martie să organizeze asemenea discuţii şi în Harghita. Conducerea PCM Covasna dorea totodată şi să înregistreze la OSIM marca „produs secuiesc“, dar întrucât CJ Harghita a demarat înregistrarea „de Ţinut Secuiesc”, aceasta include şi produsele, astfel că ideea PCM nu mai poate fi aplicată deocamdată. Cele două denumiri pentru care au început demersurile sunt în limba maghiară. Civicii maghiari doresc o colaborare cu CJ Harghita şi consideră benefic demersul lor, cu atât mai mult cu cât înregistrarea unei mărci nu este tocmai ieftină. Acum un an – doi, şi fostul preşedinte al CJ Covasna, Demeter Janos, înregistrase marca „Ţinut Secuiesc”.
Ana Sidon