SPORT 29 martie 2018

Victorie cu gust amar pentru Csongor Szabó şi Rareş Fetean

de Covasna Media | 729 vizualizări

Sezonul 2018 al Campionatului Naţional de Raliuri „Dunlop“ a fost deschis, conform tradiţiei, de Tess Rally Braşov, etapă care se desfăşoară pe drumurile de asfalt din judeţele Braşov şi Prahova. Numit în trecut „Raliul Zăpezii“, ediţia din acest an nu a dus lipsă de schimbări meteorologice sau de dificultăţi pentru echipaje. Cu o vreme schimbătoare, cu ninsori, temperaturi negative şi gheaţă pe traseul de concurs, Raliul Braşovului a fost o provocare pentru echipajul Ferroli, format din Csongor Szabó şi Rareş Fetean.

Pornit în cursă pe Ford-ul Fiesta de clasa 7 cu care concurează în acest sezon, echipajul şi-a setat ca obiectiv victoria la categorie şi un podium între maşinile cu 2 Roţi Motrice. Cu un început în care au testat aderenţa şi au crescut ritmul constant, Csongor şi Rareş obţin timpi buni pe probele speciale şi se află în grafic, cu locuri pe podiumul clasamentului maşinilor cu 2 Roţi Motrice pe primele probe speciale, desfăşurate pe drumul dintre Braşov şi Poiana Braşov şi cel dintre Râşnov şi Predeal („Pârâul Rece“). Prima zi de concurs se încheie cu superspeciala din centrul oraşului Braşov, acolo unde fanii au rezistat temperaturilor scăzute pentru a aplauda echipajele care evoluau pe străzile din zona Primăriei şi Prefecturii Braşov.

După prima zi de concurs şi aproximativ 50 de kilometri cronometraţi, echipajul Sonic Motorsport se afla pe locul 3 în clasamentul maşinilor cu 2 Roţi Motrice şi avea un avans suficient în fruntea clasei 7. „A fost o zi bună, în care am reuşit ce ne-am propus: să avem o evoluţie constantă, fără a ne asuma riscuri, dar totuşi să fim rapizi şi să fim implicaţi în lupta pentru podiumul 2RM. Suntem foarte mulţumiţi de debutul de sezon până în prezent şi mâine vom continua în acelaşi ritm“, a spus Csongor la finalul primei zile.

Ziua secundă a Raliului Braşovului a debutat cu duet-ul „Babarunca“ - „Cheia“: cele mai lungi şi dificile speciale ale raliului, desfăşurate dus-întors pe drumul dintre Săcele şi Cheia, unde clasamentele se răstoarnă în fiecare an. Echipajul a pornit excelent pe prima parte a specialei cu numărul 6, în ciuda aderenţei scăzute şi a asfaltului cu gheaţă. Din păcate, un interior al unui viraj a însemnat pană de cauciuc şi timp pierdut: „Am atacat un interior al unui viraj cu multă gheaţă, unde am lovit o piatră, îndoit o jantă şi făcut pană. Dacă nu făceam acest lucru, probabil gheaţa din acel viraj ne-ar fi făcut să avem probleme mai mari. Din păcate, timpul pierdut să schimbăm roata cu cea de rezervă ne-a scos din cărţile pentru podiumul 2RM“, a spus Csongor după incident.

Retrogradaţi pe locul secund în clasamentul clasei 7 după minutele pierdute, Csongor şi Rareş au pornit într-o cursă pentru recuperarea primei poziţii. Specială după specială, echipajul a reuşit să recupereze timp şi să se apropie de contracandidat, până când, înaintea Power Stage-ului, ultima probă a raliului, diferenţa faţă de lider era de 2.3 secunde. Decişi să forţeze pe coborârea dintre Poiana Braşov şi Braşov, Csongor şi Rareş au avut o evoluţie aproape perfectă, obţinând al cincelea timp în clasamentul general FIA al raliului pe ultima probă a raliului, în faţa multor concurenţi cu maşini superioare şi cu experienţă suplimentară.

Astfel, după cele 10 probe speciale parcurse în Tess Rally, Csongor Szabó şi Rareş Fetean obţin victoria în cadrul clasei 7 şi pornesc cu dreptul în noul sezon. În ciuda ritmului bun avut pe probele speciale, după pana de pe „Babarunca“, echipajul Sonic Motorsport a încheiat raliul pe locul 8 în clasamentul maşinilor cu 2 Roţi Motrice, acolo unde îşi propune clasarea pe podium. „Un raliu per total bun, dar care ne dă motive să fim nemulţumiţi de rezultatul obţinut la final. Suntem, cu siguranţă, fericiţi pentru ritmul avut, dar ştim că fără acel incident am fi putut obţine locul secund în clasamentul dedicat maşinilor cu tracţiune faţă. Acestea sunt raliurile, incidentul face parte din seria celor normale în motorsport şi tot ce putem face acum e să continuăm să progresăm şi să ne luptăm pentru obiectivele noastre“, a spus Csongor la final.

Pentru Rareş, copilotul echipajului Ferroli, etapa de la Braşov a fost una cu multe provocări: „Un raliu dificil, cu condiţii meteo diverse şi cu multe întrebări despre alegerea anvelopelor. A trebuit să ne adaptăm la condiţii noi, cu gheaţă pe asfalt, cu şuvoaie de apă în mijlocul virajelor şi cu temperaturi la care anvelopele nu lucrau corespunzător. Nu este rezultatul final pe care ni l-am fi dorit, dar acum rămâne doar să ne pregătim în continuare cât de bine putem şi ne dăm întâlnire pentru următorul raliu, la începutul lunii mai, la Cluj-Napoca, acolo unde promitem să ne luăm revanşa“.

În 2018, echipajul Csongor Szabó - Rareş Fetean este susţinut de Ferroli România, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Gother Service şi partenerii media RallyMax, Observatorul de Covasna şi We Radio.

Distribuie articolul:  
|

SPORT

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.