Un prim raliu excelent cu noua mașină pentru Szabó Csongor
Sezonul 2017 al Campionatului Național de Raliuri „Dunlop” s-a încheiat cu Raliul Sibiului, etapa care s-a desfășurat weekend-ul trecut pe probele speciale de asfalt din județul Sibiu. Cu 14 speciale incluse în program, etapa a fost una plină de provocări pentru echipaje, cu probe speciale foarte diverse și cu schimbări de condiții meteorologice, cu o superspecială spectaculoasă în centrul orașului și cu o probă de noapte în apropierea Sibiului.
După un sezon în care au concurat cu un Suzuki Swift de clasă 9 și s-au luptat pentru titlul categoriei, Szabó Csongor și Rareș Fetean au făcut trecerea spre o mașină de clasă superioară: un Ford Fiesta R2 de clasă 7. Încă dinaintea startului, obiectivul echipajului a fost acomodarea cu noua mașină, acumularea de experiență în condiții variate, rezultatul final nefiind o prioritate: „Mi-am dorit mult să învăț mașina în condiții variate la Raliul Sibiului, să descopăr comportamentul mai bine și să progresez, treptat, pentru a pregăti sezonul viitor”, a spus Csongor înaintea primei probe speciale.
Raliul Sibiului a debutat cu startul festiv, desfășurat în Piața Mare din oraș, acolo unde fanii au aplaudat echipajele prezente pe podiumul prezentării oficiale, ca, mai apoi, Csongor și Rareș să participe la sesiunea de shakedown, unde au făcut ultimele reglaje la mașina de concurs și s-au pregătit pentru startul pe prima probă specială. În lungime de 9 kilometri, „Nucet” a adus al doilea timp pentru Szabó și Fetean în cadrul clasamentului mașinilor cu 2 Roți Motrice, dar și victoria la clasa 7. Speciala cu numărul doi le-a adus acestora al patrulea timp pentru echipaj la 2RM. A treia probă specială s-a desfășurat după lăsarea întunericului, echipajul având o abordare precaută pe asfalt umed și la temperaturi scăzute, dorind să nu riște nimic: „Am pornit bine în prima zi, am crescut ușor ritmul pe primele două speciale și suntem mulțumiți de rezultat. Mâine va fi o zi lungă și speram să acumulăm cât mai multă experiență cu noua mașină”, a declarat Csongor după prima zi de concurs.
Ziua secundă de concurs a programat 11 probe speciale, printre care și superspeciala din centrul Sibiului. Cu o primă probă rapidă, urmată de altă foarte denivelată și murdară, Csongor și Rareș recuperează timp și urcă până pe locul 3 în clasamentul mașinilor cu 2 Roți Motrice, după ce cu o seară înainte pierduseră câteva locuri, și își consolidează poziția de lideri în cadrul clasei 7. A doua trecere pe „Nucet” aduce prima victorie în cadrul clasamentului 2RM pentru Szabó Csongor și Rares Fetean, care înving modele superioare, ca mai apoi, pe următoarele două speciale din buclă, să obțină al doilea timp. „Sunt foarte mulțumit de ritmul pe care l-am avut și de timpii obținuți. Am încercat să descopăr mașina tot mai mult, să înțeleg cum să frânez și cum să așez mașina pe viraje, totul fără a forța deloc. Nu ne-am asumat riscuri inutile și se pare că rezultatul este unul foarte bun până acum. Vom continua pe ultimele probe să creștem ritmul”, a spus Csongor la mjlocul zilei secunde de concurs.
Cu schimbarea vremii și a condițiilor de concurs, ploile au pus echipajul în condiții noi și dificile în care să concureze. Fiind prima dată pe ploaie cu Ford-ul Fiesta R2, Csongor a avut o abordare precaută pe ultimele 5 probe speciale lungi ale raliului, obținând, constant, timpi buni și menținându-se în fruntea clasamentului clasei 7. Profitând de abandonul unui concurent direct, Csongor și Rareș au urcat pe prima treaptă a clasamentului mașinilor cu 2 Roți Motrice și au obținut victoria pe PowerStage, specială care aduce puncte suplimentare în clasament echipajelor care obțin cei mai buni 5 timpi. Raliul Sibiului s-a încheiat cu superspeciala din centrul orașului Sibiu, acolo unde mii de fani au aplaudat evoluția echipajelor.
La final de raliu, Csongor și Rareș încheie cu o victorie în cadrul clasei 7 și în clasamentul mașinilor cu 2 Roți Motrice, un rezultat neașteptat, dar care dă încredere echipajului că rezultatele vor fi unele bune în 2018. „Am avut un raliu foarte bun, de care suntem foarte mulțumiți și fericiți. Am progresat mult, am fost puși în situații diverse, de la speciale pe uscat, pe ud, pe asfalt murdar sau denivelat, pe noapte sau pe ploaie. Rezultatul este puțin neașteptat, dar ne dă încredere că putem fi rapizi cu noua mașină și că vom putea obține rezultate bune. În perioada de pauză dintre sezoane voi continua să învăț mașina și la anul vom porni hotărâți să fim rapizi și eficienți pe probe”, a încheiat Szabó.
Cum Raliul Sibiului a adus și finalul de sezon competițional în 2017, pregătirile vor continua pentru Csongor și Rareș în perioada dintre sezoane. Echipajul va lua startul în 2018 în cadrul clasei 7 cu Ford-ul Fiesta R2, iar până atunci va continua testele pe asfalt și macadam cu mașina, astfel încât în sezonul viitor să fie competitivi și să se poată lupta pentru titlul clasei 7 și podiumul clasamentului mașinilor cu 2 Roți Motrice.
„Raliul de debut ne-a adus rezultate mai bune decât ne așteptam, dar nu trebuie să ne îmbătăm cu apă rece. Mai avem multe de învățat, iar pentru 2018 vrem să fim pregătiți pentru un sezon bun, în care să ne luptăm de la egal la egal cu rivalii noștri. Îmi pare rău că sezonul s-a încheiat, dar îl vom aștepta cu nerăbdare pe următorul”, a concluzionat și Rareș Fetean.