Ultraciclistul Bagoly Levente, la startul cursei Italy Divide
Bagoly Levente, un designer din Sfântu Gheorghe pasionat de ciclism, care în ultimii ani a participat la mai multe curse internaţionale de anduranţă, se pregăteşte pentru o nouă competiţie - Italy Divide, care se va desfăşura în perioada 25 aprilie -1 mai, de la Napoli la Lacul Garda.
Bagoly Levente a declarat, luni, că va fi o cursă off-road care va însuma circa 1.250 de kilometri, urmând să traverseze Italia de la Sud la Nord.
„Va fi un traseu destul de dificil, prin munţi. (...) În competiţie s-au înscris 200 de participanţi din toată lumea, sportivi foarte puternici, deci, va fi un nivel competiţional ridicat”, a declarat Bagoly Levente.
Acesta a mai spus că, dacă totul va decurge aşa cum şi-a propus, atunci ar putea termina cursa în 3-4 zile, iar fanii îi vor putea urmări evoluţia pe pagina sa de Facebook.
În urmă cu doi ani, Bagoly a terminat Transcontinental Race, desfăşurată pe ruta Belgia-Grecia, pe locul al 19-lea, lăsând în urmă 236 de concurenţi. Acesta a străbătut pe două roţi 3.998 de kilometri în 12 zile, 14 ore şi 15 minute.
Anul trecut a încheiat pe locul al doilea Silk Road Mountain Race, una dintre cele mai dure curse de anduranţă, desfăşurată în Kârgâzstan, la care au participat aproape o sută de concurenţi din toată lumea, străbătând 1.725 de kilometri în 9 zile, 3 ore şi 30 de minute.
Conform regulamentului, concurenţii nu au putut beneficia de asistenţă din partea echipei, trebuind să se descurce cu ce au avut la ei şi cu ce au mai găsit pe traseu.
Tânărul, care s-a întors la Sfântu Gheorghe după mai mulţi ani trăiţi în Bucureşti, are la activ mai multe deplasări pe distanţe lungi - în anul 2013 a parcurs cu bicicleta aproape 8.000 de kilometri, pornind de la Bucureşti spre Barcelona pentru a vedea creaţiile lui Antoni Gaudi, după care a vizitat câteva dintre cele mai frumoase oraşe europene, printre care Paris, Londra, Bruxelles, Amsterdam, Copenhaga, Berlin, Praga, Viena şi Budapesta.
În 2014 a mers cu bicicleta în Turcia până la graniţa cu Iran şi Irak, de acolo a plecat în Georgia, cu vaporul a ajuns în Ucraina, la Odesa, după care a pornit tot pe două roţi spre casă, parcurgând în total aproximativ 4.500 de kilometri, iar ulterior a ajuns până la Capul Nord, în Norvegia, călătoria incluzând circa 5.000 de kilometri „la pedale” şi două deplasări cu trenul.
Foto arhivă