SOCIAL 18 octombrie 2013

Superalimentele toamnei, beneficii fantastice pentru sănătate

de Covasna Media | 7 vizualizări

Mere, pere, conopidă, dovleac… Ce au în comun? Proprietăţi fantastice de regenerare a organismului şi un cumul de vitamine care le fac, pe bună dreptate, alimentele preferate ale toamnei!

1. Mere 

Dulci sau acrişoare, merele sunt excelente atât în stare natu­rală, cât şi gătite, atâta vreme cât sunt consumate cu tot cu coaja plină de flavonoizi sănătoşi. Conţinând extrem de multe vitamine care întăresc imunitatea, merele sunt recunoscute pentru proprietăţile de prevenire a îmbolnăvirii celulelor. În plus, graţie conţinutului mare de apă şi fibre, sunt excelente în curele de slăbire. Sezonul lor ţine până în noiembrie.

2. Varză de Bruxelles 

Gătită corect, are un gust divin! Cu o aromă uşor amăruie, face casă bună cu oţetul balsamic. Este o sursă excelentă de fier. Sezonul ţine din septembrie târziu până în martie.

3. Păstârnac 

Deşi foarte asemănătoare morcovilor, această legumă este mult mai deschisă la culoare şi are o aromă puternică de nucă. Se foloseşte pentru a da savoare mâncărurilor pe bază de orez şi cartofi, sau se face piure în supe şi sosuri. Păstârnacul este extrem de bogat în potasiu şi reprezintă o sursă excelentă de fibre. Sezonul ţine din octombrie până în aprilie.

4. Pere 

Gustul dulce şi textura zemoasă fac aceste fructe să fie atât de apreciate… Gătite, îşi desfac aroma excepţională. Sunt o sursă excelentă de Vitamina C şi fibre, fiind ideale în curele de slăbire. Sezonul lor ţine până în februarie.

5. Conopidă 

Gustul dulce şi aroma de nucă sunt perfecte pentru garniturile la mâncărurile de iarnă. Este delicioasă gătită la aburi, dar poate fi preparată şi piure sau supă cremă. Este o sursă foarte bună de Vitamina C. Sezonul ţine din septembrie până în iunie.

6. Dovleac 

Dovleacul de iarnă are o textură mai fină şi este mai dulce la gust. Coaja foarte groasă permite păstrarea luni bune, în cămară. Combinaţia perfectă? Cu scorţişoară şi ghimbir. Este excelent în plăcinte, prăjituri şi budinci. Dovleacul are un nivel ridicat de acizi graşi Omega 3 şi este o sursă excelentă de Vitamina A, Vitamina B şi potasiu. Sezonul ţine din octombrie până în februarie.

7. Rodii 

Dulci-acrişoare, aceste fructe şi-au câştigat renumele graţie proprietăţilor antioxidante. Sucul asigură o bază puternică pentru diverse marinate. Potrivit unor studii, sucul de rodie are un nivel al antioxidanţilor mai ridicat decât vinul roşu. De asemenea, sunt o sursă excelentă de Vitamina C. Sezonul ţine din august până în decembrie.

8. Kiwi 

Foloseşte acest fruct dulce pentru a da mâncărurilor un plus de aromă tropicală. Este excelent în combinaţie cu căpşuni, pepene galben, portocale şi ananas. Conţine mai multă Vitamina C decât portocala. De altfel, este o sursă excelentă de potasiu. Sezonul ţine până în martie.

9. Grepfrut 

Asigură peste 75% din doza zilnică recomandată de Vitami­na C. Este o sursă foarte bună de licopen şi are un conţinut bogat în pectină, recunoscută pentru reducerea colesterolului. Sezonul ţine din septembrie până în aprilie.

10. Cartofi dulci 

Sunt o sursă excelentă de Vitamina C şi fier şi sunt recunoscuţi pentru proprietăţile antiinflamatorii. Sunt delicioşi copţi. Sezonul lor ţine din septembrie până în decembrie.

Distribuie articolul:  
|

SOCIAL

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.