Problemele Ambulanţei Covasna: Lipsa banilor și posturile blocate
De jumătate de an, Ambulanța Covasna are un nou director în persoana fostului manager al Spitalului Județean Sfântu-Gheorghe, Török Zsuzsanna. Cu toate că a trecut deci jumătate de an de la numirea sa, Török susține că încă se află în căutarea unor soluții pentru buna funcționare a Ambulanței – lipsa banilor și posturile blocate fiind cele care dau adevăratele bătăi de cap.
Din datele oferite de Török Zsuzsanna, Ambulanța Covasna are 135 de angajați – medici, asistenți și ambulanțieri, partea administrativă fiind formată din șase persoane. În ceea ce privește mașinile Ambulanței, acestea sunt 31 la număr, însă potrivit lui Török, 12 dintre acestea ar trebui casate, fiindu-le depășit timpul de folosință.
„Nu ne permitem casarea, le reparăm pe cele foarte uzate și le folosim așa cum putem, chiar dacă cheltuielile de reparații sunt mari. Avem promisiunea că vom primi de la Ministerul Sănătății câteva ambulanțe în acest an, dar până atunci ne descurcăm cu ce avem”, a explicat directorul Ambulanței Covasna, arătând că s-a reușit deocamdată dotarea substației de la Covasna cu o ambulanță 4x4 și dotarea cu o ambulanță clasică a celei de la Târgu-Secuiesc.
Potrivit lui Török, stația din Sfântu-Gheorghe intervine la mai mult de jumătate dintre solicitările existente, 11 dintre mașinile Ambulanței aflându-se în municipiul reședință de județ.
În ceea ce privește solicitările, Török Zsuzsanna a declarat că media lunară a acestora este de peste 2.000, iar cea a urgențelor de gradul A, B și C este de 1.265, pe când timpul de reacție este de 8 minute în oraș și 15 în afara acestuia. Cu toate acestea, timpul de reacție nu poate fi mereu respectat – mai ales din cauza drumurilor sau a accesului greoi în unele zone. În plus, se pare că deși apelurile sunt preluate prin Sistemul Unic 112, există încă foarte multe apeluri false sau inutile – cum ar fi, de exemplu, apeluri la Ambulanță pentru dureri de măsele.
(monicavajna.wordpress.com)