Circa 4.600 de sesizări primite la Dispeceratul 112 pe parcursul anului trecut
Pe parcursul anului trecut, Dispeceratul 112 a primit 4.600 de sesizări din partea cetăţenilor din judeţul Covasna, iar cele mai frecvente au vizat incidente în trafic şi agresiuni sau scandaluri, majoritatea de mică amploare, a declarat luni, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ), Nicoleta Tolvaj Marin.
"Menţionăm însă, că au existat şi situaţii în care, apelarea numărului de urgenţă în cel mai scurt timp a fost un factor care a determinat identificarea cu celeritate a unor persoane care au comis fapte ilicite. De pildă, la începutul acestui an, în urma unui apel prin 112, a fost prins în flagrant un bărbat care pătrunsese prin efracţie, pe timp de noapte, în incinta unei unităţi comerciale", a precizat, într-un comunicat de presă remis luni AGERPRES, Nicoleta Tolvaj Marin.
Ea a atras atenţia că că "numărul de urgenţă 112 trebuie folosit cu discernământ", apelarea nejustificată, falsă sau abuzivă fiind sancţionată cu amendă de la 500 la 1.000 de lei, după ce o persoană a apelat numărul pentru a solicita un taxi. Respectiva persoană care a apelat numărul dispeceratului a comunicat că se află la o petrecere şi că firma de taxi a refuzat să îi trimită o maşină, prin urmare s-a gândit să ceară ajutorul 112.
"Trecând peste sancţiunea pecuniară pe care o riscă cel care apelează numărul de urgenţă, fără a avea un motiv întemeiat, trebuie să avem în vedere că, în timp ce noi stăm de vorbă cu operatorul pe marginea unei chestiuni care nu reclamă o urgenţă, este posibil ca altcineva chiar să aibă o problemă reală şi să fie pus în situaţia de a nu putea beneficia de sprijinul autorităţilor în cel mai scurt timp. (...) Poliţiştii vă sfătuiesc să daţi dovadă de discernământ atunci când apelaţi numărul de urgenţă şi să cântăriţi dacă problema pe care o reclamaţi constituie o urgenţă reală", se mai arată în comunicat.