Alte imobile pe lista de cumpărături a Primăriei Sfântu Gheorghe, cu destinația de locuințe de necesitate
Primăria Sfântu Gheorghe continuă cumpărarea de locuințe de necesitate. Câteva decizii în acest sens au fost luate în ședința de Consiliu Local de joi, 26 mai. Mai exact, autoritățile vor să cumpere alte două imobile, situate în strada 1 Mai, respectiv strada Bartalis Ferenc din municipiu.
Pentru casa din strada 1 Mai, Primăria Sfântu Gheorghe va plăti 350.000 de euro, fără TVA, în două tranșe egale, una la data semnării contractului și a doua până la data de 31 martie 2023.
„Imobilul care urmează a fi achiziționat se compune din următoarele spații:
- La parter: 3 camere cu baie, bucătărie cu grup sanitar și sală de mese cu grup sanitar;
- Etaj l: 4 apartamente având fiecare sufragerie cu bucătărie, dormitor și baie;
- Mansardă: 6 camere cu băi proprii”, se arată în hotărârea adoptată joi de Consiliul Local Sfântu Gheorghe.
Potrivit viceprimarului Tóth-Birtan Csaba, planul privind această locație este ca la parter să se pregătească spații care vor fi oferite, în primă fază, organizațiilor non-guvernamentale care au câștigat prin Sepsi GAL proiecte de servicii sociale și socio-medicale, pentru că centrul social din Őrkő va fi finalizat abia la finele anului următor. „Practic, dacă nu este nevoie de intervenții mai mari, atunci pot să înceapă aceste activități acolo”, a spus edilul pentru Observatorul de Covasna – CovasnaMedia.ro.
Casa din strada Bartalis Ferenc va costa autoritățile locale 312.354 de lei. Negociatorii autorităților locale au obținut o reducere de 10% față de valoarea imobilului, stabilit în baza unui raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat. Aici este vorba de fapt despre un imobil, compus dintr-un teren în suprafață de 528 mp și o casă de lemn, cu suprafața construită desfășurată de 111,42 mp.
„Având în vedere faptul că municipalitatea se confruntă cu cazuri sociale care nu pot fi soluționate în absența unor locuințe de necesitate pentru închiriere temporară persoanelor și familiilor ale căror locuințe au devenit inutilizabile, este oportună achiziționarea unor locuințe cu destinația de locuințe de necesitate”, se mai arată în documentele aprobate de autorități.
Totodată, consilierii au fost de acord asupra transmiterii dreptului de administrare în favoarea Direcției de Asistență Socială Sfântu Gheorghe asupra unor imobile cu destinația de locuințe de necesitate aflate în domeniul public al municipiului Sfântu Gheorghe. Este vorba despre două apartamente din blocul social din Lunca Oltului.
Un alt punct pe ordinea de zi a ședinței CL din 26 mai care a vizat subiectul locuințelor de necesitate a fost cel referitor la trecerea, din domeniul privat al municipiului Sfântu Gheorghe în cel public, a unui apartament din blocul 8 din strada Vasile Goldiș, nr. 24A. Documentele arată că a fost trecut astfel în administrarea Direcției de Asistență Socială, tot cu destinația de locuință de necesitate.
Decizia este luată în baza Hotărârii Consiliului Local al municipiului Sfântu Gheorghe nr. 230/2021, prin care s-a aprobat „Strategia de dezvoltare locală (SDL) a teritoriului identificat din municipiul Sfântu Gheorghe cu accent pe cea a zonelor urbane marginalizate (ZUM) şi zona urbană funcțională aferentă, Revizia 1, Programul multianual de interes public de incluziune socială implementat în municipiul Sfântu Gheorghe, elaborat de către Asociația Grup de Acțiune Locală „Sepsi”, precum și obiectivele programului constând în reducerea sărăciei, stimularea incluziunii sociale şi combaterea segregării în rândul persoanelor rezidente din municipiul Sfântu Gheorghe aflate în risc de sărăcie şi excluziune socială, prin efectuarea unor investiții de tip infrastructură în perioada 2021-2023 care vizează construirea a 50 de locuințe sociale”.
Tot în documentele oficiale se arată și că „municipiul Sfântu Gheorghe deține în proprietate 11 imobile cu destinația de locuințe de necesitate, care pot servi interesului public aferent planului de acțiune a SDL, în vederea atribuirii acestora persoanelor ale căror locuințe vor fi afectate în perioada executării acestor lucrări de construcții și de modernizare”.
Reprezentanții autorităților spun că demersurile de a cumpăra locuințe de necesitate vor continua.
„Continuăm, fiindcă vom avea nevoie pentru că trebuie să îi servim pe toți la care se demolează casa. Sunt în jur de 30, cele achiziționate, plus cele din căminul social care au fost transformate în locuințe de necesitate”, a mai spus joia trecută, pentru ziarul nostru, viceprimarul.
Primăria Sfântu Gheorghe a lansat la finele lunii ianuarie anunțul că achiziționează apartamente sau case de locuit pe teritoriul orașului, dar și în localitățile învecinate, pentru a le transforma în locuințe de necesitate și că așteaptă oferte de la cetățeni.
Și în ședința ordinară a lunii martie s-au luat deciziile de a achiziționa o casă din strada Ghioceilor (nr.10), două apartamente din strada Romulus Cioflec (nr. 2, bl. 4, sc. A, ap. 10 și nr. 3, sc. B, ap. 5), altul din strada Váradi József (nr. 90A, bl. 2, sc. C, ap. 8), dar și un imobil situat în satul Țufalău. Toate au primit destinația de locuințe de necesitate.