SOCIAL 2 martie 2023

Alegeri de consum mai conștiente, provocarea effAct din luna martie

de Daniela Luca | 565 vizualizări

Biroul pentru Tineret din cadrul Primăriei Sfântu Gheorghe a anunțat cea de-a șaptea temă din cadrul proiectului effAct. Luna aceasta, locuitorii orașului sunt îndemnați să fie mai conștienți de la cine aleg să își cumpere produsele, dar mai ales la procesul de fabricație. Cine folosește ingrediente și materii prime din surse de încredere? Cine nu risipește energie în procesul de producție? Acestea sunt doar câteva întrebări pe care ar trebui să și le pună înainte de a da banii pe un anumit produs cei cărora le pasă de mediul înconjurător. 

„În luna martie ne uităm la actorii economici. Sistemul economic implică producția, distribuția și consumul de bunuri și servicii. Alegerile noastre de consum validează procesele de producție a bunurilor și serviciilor pe care le cumpărăm. V-ați uitat vreodată la cine a produs ceea ce cumpărați, cum a făcut-o, câtă energie s-a irosit? În zilele noastre, putem verifica companiile din doar 3 click-uri. 

- Cine folosește ingredientele și materii prime din surse de încredere?

- Cine nu risipește energie în procesul de producție?

- Cine încearcă să compenseze daunele cauzate și investește în regenerarea mediului?

- Cine conduce o afacere sustenabilă din punct de vedere ecologic?

- Cine livrează produsele și serviciile sale cu un impact minim asupra mediului?”, se arată pe pagina de Facebook effAct. 

Astfel, tinerii care coordonează proiectul îi îndeamnă pe locuitorii orașului să aleagă și să susțină producători sau furnizori de servicii care îndeplinesc aceste standarde și servesc piața cu respect pentru mediul înconjurător. 

Luna trecută, tema din cadrul proiectului effAct a fost reducerea consumului de informații inutile. Biroul pentru Tineret din cadrul Primăriei Sfântu Gheorghe i-a îndemnat pe cei care au dorit să se alăture demersului să consume cât mai puțin conținut din online, pentru a-i da creierului timp de odihnă. 

Programul effAct a fost lansat în luna septembrie, iar prin intermediul acestuia locuitorii municipiului sunt încurajaţi şi sprijiniţi să adopte obiceiuri mai sănătoase şi mai prietenoase cu mediul înconjurător. Acţiunile organizate până acum au mai avut ca teme mobilitatea urbană, economisirea energiei, reducerea poluării prin renunţarea la circulaţia cu maşina şi folosirea mijloacelor alternative, colectarea selectivă a deşeurilor şi reciclarea acestora, iar o alta a avut ca scop stoparea cumpărării de haine în exces.

Distribuie articolul:  
|

SOCIAL

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.