SOCIAL 6 noiembrie 2013

4 mituri neadevărate despre colesterol

de Covasna Media | 10 vizualizări

Crezi că ştii totul despre colesterol pentru că ai citit şi auzit nenumărate ştiri şi materiale despre el? Ei bine, iată câteva mituri foarte răspândite despre colesterol pe care experţii de la Health.com le demontează, explicându-ne care sunt factorii de risc, ce alimente măresc colesterolul şi de ce uneori colesterolul nu e un lucru rău.

1. Ouăle sunt inamicul nr. 1 

E adevărat că ouăle conţin mult colesterol – peste 200 mg, adică mai bine de două treimi din cantitatea recomandată de medici, care situează limita la 300 mg pe zi. Însă colesterolul din alimente nu e nici pe departe atât de periculos pe câte se credea. Doar o parte din colesterolul din dietă ajunge în fluxul sanguin, iar dacă aportul de colesterol din dietă creşte, organismul compensează producând mai puţin colesterol.

Sigur că trebuie evitate excesele, însă un ou sau două de două-trei ori pe săptămână nu constituie un pericol. De fapt, ouăle sunt o excelentă sursă de proteine şi conţin grăsimi nesaturate, adică aşa-numitele grăsimi „bune”.

2. Copiii nu pot avea colesterolul mare 

Cercetările au arătat că ateroscleroza (îngustarea arte­relor, ceea ce duce la atacuri de cord) se poate declanşa chiar de la vârsta de 8 ani! Academia Americană de Pediatrie recomandă ca acelor copii care sunt supraponderali, au hipertensiune sau au în familie persoane bolnave de inimă să le fie testat nivelul de colesterol încă de la vârsta de doi ani.

Copiii cu colesterol mărit trebuie să ţină un regim alimentar fără grăsimi săturate şi fără alimente cu conţinut ridicat în colesterol. Se recomandă deasemenea şi suplimente bogate în fibre precum şi mult exerciţiu fizic.

3. Alimentele pe care scrie „Colesterol – 0 mg” sunt sănătoase

Procentul de colesterol de pe etichete se referă la colesterolul pur conţinut în respectivul produs, dar acesta nu e singurul ingredient din alimente care poate provoca o creştere a colesterolului din fluxul sanguin. De fapt, e considerat a fi cel mai puţin nociv. Un factor mult mai important care contribuie la creşterea colesterolului? O dietă bogată în grăsimi.

Grăsimile saturate (care se găsesc în mâncăruri de provenienţă animală: carne, produse lactate, preparate din carne) şi grăsimile trans (din snack-uri, gustări şi dulciuri procesate) au un impact mult mai mare asupra aşa-zisului colesterol rău, cel care cauzează ateroscleroza, decât colesterolul din alimente.

4. Colesterolul e întotdeauna rău 

Când oamenii aud „colesterol” tind să se alarmeze imediat, însă realitatea e ceva mai complicată. Nivelul crescut de colesterol poate fi periculos, însă colesterolul în sine e esenţial pentru diverse procese din organism, de la protejarea celulelor nervoase din creier până la întărirea membranelor celulare.

Rolul colesterolului în bolile de inimă e adesea greşit înţeles. Colesterolul e transportat prin fluxul sanguin de două lipoproteine de înaltă densitate: LDL şi HDL. LDL, aşa-zisul „colesterol rău”, este cel responsabil pentru ateroscleroza şi nu colesterolul propriu-zis pe care LDL îl transportă prin organism.

(sfatulparintilor.ro)

Distribuie articolul:  
|

Anunțuri

SOCIAL

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.