SOCIAL 19 noiembrie 2020

150 de copii covăsneni din medii defavorizate și-au pus imaginația la contribuție

de Daniela Luca | 1477 vizualizări

Activitățile bazate pe metode non-formale vor continua și în afara proiectului 

Proiectul „Educație – Cunoaștere – Implicare”, implementat în perioada martie-noiembrie de Asociația „Turulmadár”, a venit cu un plus de cunoștințe de care participanții nu au parte la școală. Un număr de 150 de copii din medii defavorizate din Sfântu Gheorghe și alte câteva localități rurale din județ au luat parte la activități care au presupus pedagogie dramatică,  pedagogie muzeală, educație vizuală și muzică tradițională. 

Dezvoltarea receptivității copiilor față de cultură și conturarea gândirii critice în rândul a 150 de copii, proveniți din medii defavorizate, cu vârsta între 7-14 ani, a fost scopul principal al acestui proiect, spun organizatorii.  Activitățile s-au realizat la Sfântu Gheorghe, dar și în localitățile rurale din județ –  Chichiș, Aita Mare, Aita Medie, Ghelința, Reci și Calnic, cu diverse metode de educație culturală în următoarele câteva arii importante pentru dezvoltarea culturii generale a elevilor. 

Proiectul a beneficiat de sprijinul a 12 profesori, educatori voluntari din localitățile țintă, care au contribuit la organizarea activităților și la mobilizarea copiilor.

Activitățile de pedagogie dramatică au fost realizate în colaborare cu trainerul Asociației Bolyongó Színházműhely/Teatrul Independent Osonó, Prezsmer Boglárka.

  „În cadrul activităților copiii s-au familiarizat cu conceptele de bază ale artei teatrale, au participat prin improvizații în situații imaginare, dar realistice, pe care au trebuit să le soluționeze prin intermediul exercițiilor cuprinse în activități. În principiu activitatea s-a concentrat asupra dezvoltării capacității copiilor de a lucra în echipă, de a întări abilitățile de viață”, transmit organizatorii. 

În ceea ce privește activitatea pedagogică muzeală, care a avut rolul de a familiariza copiii cu arta contemporană, aceasta a fost realizată în colaborare cu Asociația Medium Contemporană MAGMA. Participanții au cunoscut diverse tehnici de desen și de pictat, dar au aflat și cum se creează o operă de artă contemporană și au desenat cu lumină. 

Ghidul elevilor ceea ce ține de educația vizuală a fost Raymond Gheorghiță. Acesta le-a făcut elevilor o scurtă incursiune în istoria filmului și fotografiei dar a și exersat cu ei câteva metode și tehnici utilizate în domeniu. 

„Cea mai mare curiozitate pentru copii a fost utilizarea dronei. În cadrul activității muzicii tradiționale, copiii au cântat la fluier ciobănesc, s-au familiarizat cu tehnicile de fabricare a acestuia și a altor instrumente muzicale tradiționale. Educația legată de muzică/artă tradițională a fost realizată în colaborare cu Asociația Fabatka, coordonată de Ségercz Ferenc”, au mai specificat organizatorii. 

Președintele Asociației „Turulmadár”, Furus Levente ne-a spus că un nou proiect similar este în proces de contractare. Acesta va fi implementat anul viitor în opt localități din județ. 

„Totodată, activitățile vor continua și în afara proiectului,  în Aita Mare, Aita Medie, Sfântu Gheorghe, Chichiș și în Baraolt, când situația ne permite. Acum am luat pauză, din cauza măsurilor de siguranță”, ne-a mai spus Furus Levente. 

Proiectul „Educație – Cunoaștere – Implicare” a fost co-finanțat de Administrația Fondului Cultural Național, de Fondul Bethlen Gábor și de LC Packaging Srl.

Foto: Facebook/Turul Iroda • Turul Office

Distribuie articolul:  
|

SOCIAL

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.