SOCIAL 17 ianuarie 2014

11.000 de cetățeni, sancționați pentru apeluri false la 112

de Covasna Media | 524 vizualizări

Peste 70% din apelurile primite anul trecut la 112 au fost false, acestea fiind inițiate, în general, de pe cartele prepay de către copii, tineri sau persoane cu probleme psihice, informează Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS).

Cele mai multe apeluri false au venit din Covasna, Călărași și Mureș.

"Multe persoane sună fără a avea o urgență, se interesează despre evenimente care se petrec în localitatea lor, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informații despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituții sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale. Autoritățile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgență 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieți", precizează STS într-un comunicat remis, vineri, AGERPRES.

În urma constatărilor făcute de către autoritățile statului, 10.892 cetățeni au fost sancționați conform legii pentru apeluri false și abuzive către numărul 112. Cele mai multe sancțiuni au fost aplicate în județele Teleorman și Suceava și în București.

Statistica pe anul 2013 realizată de Serviciul de Telecomunicații Speciale arată că la Numărul Unic de Urgență 112 au fost primite și tratate 17.463.468 apeluri.

Dintre acestea 29,09% au fost reale și 70,91% false. Apelurile au fost transferate către: Ambulanță — 60,66%, Poliție — 24,77%, ISU/ SMURD — 12,59% și Jandarmi — 1,88%".

Potrivit informațiilor remise AGERPRES de STS, în alte țări din Europa, persoanele cu dizabilități pot suna la anumite numere care sunt puse la dispoziție pentru ele.

De exemplu, în Belgia, persoanele cu dizabilități au posibilitatea de a trimite un fax către trei numere de urgență, în Austria se poate trimite un fax, sms sau e-mail către o anumită adresă, în timp ce în Finlanda persoanele care intră în categoria mai sus-amintită pot trimite un sms la diferite numere GSM disponibile pentru fiecare centru de urgență. Începând de anul viitor, autoritățile finlandeze doresc ca opțiunea SMS la 112 să fie disponibilă în cadrul noului sistem.

În Franța, persoane surde sau cu probleme de auz pot trimite sms și fax la numărul 114, special implementat pentru aceste categorii de persoane.

(Agerpres)

Distribuie articolul:  
|

SOCIAL

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.