Lipsa unei autostrăzi care să treacă prin Târgu Secuiesc, „insuportabilă și inacceptabilă”
Tamás Sándor: „Autostrada Brașov – Târgu Secuiesc – Bacău este primordială”
În contextul discuțiilor recente despre reluarea construcției de autostrăzi în România, dar și în contextul unor parteneriate oficiale între Consiliile Județene din Covasna și Brașov, autoritățile județene din Covasna au descris ca „insuportabilă și inacceptabilă” lipsa unei autostrăzi care să lege Ardealul de Moldova, prin ruta Brașov – Târgu Secuiesc – Bacău.
„Să fie foarte clar pentru toată lumea: noi sprijinim și suntem de acord și cu autostrada Iași – Gheorghieni – Târgu Mureș, dar Brașov – Târgu Secuiesc – Bacău este primordială. Nu este problema noastră județeană, ci este o problemă națională. Foarte puțini știu că pe acest tronson, de două benzi, pe DN11, zilnic se desfășoară o circulație de 15.000 de mașini, dintre care 85 – 90% sunt de tranzit. Este artera principală între Ardeal și Moldova. Deci susținem acest proiect, care a fost o perioadă în genunchi. (...) Momentan este un drum național de foarte proastă calitate. Este insuportabil și inacceptabil ca în 2018, după 100 de ani de la Unirea celor două principate, să stăm fără autostradă între Ardeal și Moldova”, a declarat marți, 6 februarie, președintele Consiliului Județean Covasna, Tamás Sándor.
Imediat după investitură, noul premier, Viorica Dăncilă a declarat în plenul reunit al Parlamentului, potrivit Digi 24, că obiectivul ei este ca România să fie în prima jumătate a clasamentului celor mai puternice economii din Uniunea Europeană până în 2020. Ea a afirmat că va face acest lucru prin creşterea investiţiilor pentru modernizarea infrastructurii, printre care și inaugurarea a peste 350 de kilometri de autostradă, continuarea creşterii veniturilor populaţiei, reformarea administraţiei şi reducerea birocraţiei.
Reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură au afirmat însă, potrivit aceleiași surse, că declaraţia premierului referitoare la inaugurarea a 350 de kilometri de autostradă până în 2020 şi modernizarea unor sectoare de drum şi cale ferată este „total iresponsabilă, o altă minciună şi o nouă promisiune fantezistă”.