LIFESTYLE 19 octombrie 2014

Trucuri neaşteptate pentru un stil de viaţă sănătos

de Covasna Media | 15 vizualizări

Sfaturi despre ce trebuie să faci pentru a te menţine sănătos auzi la tot pasul. Mai mult, a avea un stil de viaţă sănătos pare tot mai greu în zilele noastre, când ritmul vieţii noastre este alert şi când totul pare a se desfăşura contra-conometru. Publicaţia Huffington Post enumeră o serie de factori simpli, dar neaşteptaţi, care îţi vor îmbunătăţi cu siguranţă viaţa.

Trebuie să bei cafea pentru un somn mai bun

Potrivit unui studiu din Japonia, oamenii care au băut cafea înainte de a trage un pui de somn s-au simţit mult mai energici şi mai odihniţi. 20 de minute de somn după un consum de cofeină curăşă creierul de o moleculă denumită adenozină, maximizându-se astfel agerimea. „Când nivelul de adenozi­nă creşte, ne simţim mai obosiţi. Somnul şterge această moleculă şi, în combinaţie cu cofeina, care blochează adenozina, efectele puiului de somn vor fi amplificate”, a declarat Allen Towfigh, director al centrului medical New York Neurology & Sleep Medicine.

Nu te spăla pe dinţi imediat după masă

Alimentele acide, precum fructele, sucurile sau roşiile, pot înmuia smalţul dentar. Astfel, periajul dinţilor poate accelera efectul acidului asupra smalţului şi poate eroda stratul de dedesubt. Este indicat ca, după terminarea mesei, să aşteptăm între 30 şi 60 de minute înainte de a ne spăla pe dinţi, potrivit lui Howard R. Gamble, preşedintele Academiei de Stomatologie din SUA.

Dacă vrei să slăbeşti, ai grijă de masa ta musculară

Dacă două femei cântăresc 68 de kilograme, dar doar una dintre ele ridică greutăţi, aceasta are şanse mai mari de a purta o măsură mai mică. Deşi jumătate de kilogram de grăsime cântăreşte la fel ca jumătate de kilogram de muşchi, muşchii ocupă mai puţin spaţiu, permiţându-ţi astfel să încapi în măsuri mai mici, a explicat Mark Nutting, director SACO Sport & Fitness.

Pentru a mânca mai puţin, mănâncă mai mult

O gustare ce conţine 100 de calorii poate părea virtuoasă, dar probabil că te vei simţi mai înfometat decât dacă ai fi mâncat ceva substanţial. Este recomandată alegerea unei proteine precum untul de arahide. Este mai bogat în calorii, iar proteinele şi grăsimile te ajută să te saturi rapid şi nu îţi provoacă senzaţia de foame, potrivit lui Amy Goodson, dietetician pentru Texas Health Ben Hogan Sports Medicine.

Fără energizante atunci când eşti obosit

Băuturile energizante conţin de cinci ori mai multă cofeină decât cafeaua, dar pot provoca efecte secundare neplăcute precum nervozitate, iri­tabilitate sau bătăi rapide ale inimii. În plus, ele conţin un nivel ridicat de taurină, un stimulent al sistemului nervos central, precum şi 50 de grame de zahăr per cutie. Starea de oboseală dispare temporar, pentru ca ulterior să te simţi din nou epuizat şi cu mintea înceţoşată, fiind necesar consumul unei alte astfel de băuturi, a explicat Goodson.

Bea apă când eşti balonat

Când te simţi balonat, consumul de apă te poate ajuta. Dacă urmezi o dietă bogată în fibre, de exemplu, atunci corpul tău are nevoie de apă pentru a funcţiona eficient. „Apa se amestecă cu fibra solubilă şi o transformă într-un gel. Acesta afectează motilitatea intestinului şi reduce simptomele balonării”, a menţionat James Lee, gastroenterolog la spitalul Sf. Iosif din Orange, California.

Consumă băuturi fierbinţi pentru a te răcori

Două studii au dezvăluit că, atunci când savurezi o băutură fierbinte, corpul tău simte schimbarea de temperatură, astfel determinând creşterea eliminării de sudoare. Astfel, prin transpiraţie, corpul tău se va răcori în mod natural.

Fă exerciţii fizice atunci când eşti obosit

După o zi extenuantă, exerciţiile fizice nu par a fi o idee bună, însă sudoarea te va energiza. Oboseala, alături de starea proastă de dispoziţie, se vor diminua după efectuarea unor exerciţii fizice de 30 de minute. „Prin orice facem, folosim oxigen, aşa că executarea acelor exerciţii fizice te ajută să lucrezi mai eficient şi nici nu o să mai oboseşti la fel de uşor. De asemenea, vei funcţiona mai bine mental”, potrivit lui Nutting.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.