LIFESTYLE 25 martie 2014

Terapia prin mers pe jos

de Covasna Media | 72 vizualizări

În secolul internetului şi al telefoanelor inteligente, marile noastre plăceri sunt să ne tolănim pe canapea, sa mânuim mouse-ul şi să butonăm telecomanda. Uitând ca drumul spre o sănătate de fier poate fi bătut numai pe două picioare…

De-a lungul unei zile, stăm jos mai mult decât exer­săm mersul biped, iar asta nu e un lucru bun. Sedentarismul este boala acestor vremuri în care tehnologia a luat amploare şi nu mai este nevoie să mergi nicăieri pe picioarele tale pentru a-ţi procura tot ce ai nevoie.

Consecinţe? Articulaţiile se rigidizează, circulaţia sangvină leneveşte, kilogramele în plus te năpădesc şi nici psihicul nu se simte în largul lui, fiindcă depresia, nevrozele, indecizia, lipsa puterii de concentrare se instalează când activitatea fizică lipseşte.

Stresul şi oboseala se vor instala mai confortabil în organism. Rezervă-ţi mai bine câteva ore de ieşit în natură, în parc sau chiar la cumpărăruri. În plus, plimbarea de plăcere îmbunătăteşte ritmul cardiac, reg­lează respiraţia, tonifică muşchii şi arde calorii.

Teoria celor 10.000 de paşi

Atâţia paşi trebuie să facem zilnic pentru a ne menţine în formă şi pentru a detoxifica organismul, sunt de părere specialiştii. Asta înseamnă o jumătate de oră pe zi de mers susţinut, în ritm mai alert decât al plimbării.

Cum îi realizezi? La sală, pe banda de alergare. Dacă ai serviciul aproape de casă, renunţă la mij­loacele de transport în comun. Dacă nu, coboară din maşină, autobuz, tramvai sau metrou cu două staţii mai devreme şi nu căuta loc de parcare neapărat la un metru de intrarea în clădirea în care-ti vei petrece ore-n şir stând pe scaun. Odată ajunsă la birou, nu refuza să faci diverse comisioane, iar dacă ai ceva de comunicat unui coleg de la alt etaj, deplasează-te până la el în loc de a-i scrie un e-mail! În ochii celorlalţi, vei părea prietenoasă şi săritoare, iar sănătatea ta va avea numai de câştigat!

În casă ori la sală, exerseaza mersul piticului (paşi mărunţi, în poziţia ghemuit). E excelent pentru articu­laţii, tonifică gambele şi combate celulita.

(femeia.ro)

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.