LIFESTYLE 11 noiembrie 2015

Reguli simple, care ne ajută să dormim mai bine

de Covasna Media | 13 vizualizări

Din cauza stresului şi a stilului de viaţă tot mai agitat, mulţi oameni suferă de oboseală, de insomnie şi nu dorm suficient. Există însă soluţii simple, care ne pot ajuta să dormim mult mai bine, iar efectul lor a fost demonstrat ştiinţific.

O primă greşeală pe care o facem este că vrem să recuperăm în weekend orele de somn pierdute în timpul săptămânii. Acest lucru nu ne va ajuta deloc, dimpotrivă, organismul nostru va avea de suferit, pentru că el trebuie obişnuit cu un program regulat de somn, nu cu diferenţe foarte mari.

De asemenea, înainte de culcare nu trebuie să folosim tableta sau telefonul mobil, nici să ne uităm la televizor, pentru că lumina acestor aparate afectează producerea de melatonină, care ne ajută să adormim, scrie Business Insider. Astfel, cu o oră înainte de culcare ar fi bine să renunţăm la aceste dispozitive şi să citim o carte.

Şi mişcarea este bună pentru un somn sănătos. Studiile au arătat că femeile care fac exerciţii fizice timp de patru luni ajung să doarmă în medie cu 45 de minute mai mult în fiecare noapte. Şi alimentaţia este importantă: persoanele care dorm 7-8 ore pe noapte au de obicei o dietă echilibrată, variată.

Studiile demonstrează că dormim cel mai bine într-o cameră mai răcoroasă. Ideal ar fi ca în dormitorul nostru să fie cel mult 18 grade Celsius, dacă dormim cu pijama şi pătură groasă, sau cel mult 30 de grade, dacă vrem să dormim în haine foarte subţiri.

Medicii ne recomandă să dormim pe o parte, nu în altă poziţie. În acest fel nu vom avea dureri şi junghiuri când ne trezim. De asemenea, trebuie să evităm consumul de cafea sau de alcool cu câteva ore înainte de culcare, mai precizează adevarul.ro.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.