LIFESTYLE 9 martie 2014

Profilul femeii la volan

de Covasna Media | 151 vizualizări

Totul despre relația dintre femei si mașini, și profilul femeii de la volanul maşinilor din România într-un studiu reali­zat de Daedalus Millward Brown și VeziCatFace.ro.

1. Femeile nu fac compromisuri la întreţinerea maşinii

Deşi venitul şoferiţelor este cu circa 300 de lei mai mic decât al bărbaţilor şoferi, atunci când se ocupă de întreţinerea maşinii acestea nu fac compromisuri: aleg în majoritatea cazurilor să lucreze cu servi­ce-urile autorizate. Acest lucru este valabil atât în cazul reviziilor (79% femei vs. 67% bărbaţi) cât şi al reparaţiilor (62% femei vs. 51% bărbaţi).

„Diferenţa dintre preferinţele femeilor şi ale bărbaţilor vis-a-vis de service-uri poate fi explicată şi prin faptul că 7% dintre bărbaţii aleg să se ocupe singuri de reparaţiile şi întreţinerea maşinii deţinute”, a spus Alexandru Govoreanu, director de Dezvoltare al VeziCatFace.ro

2. Maşinile femeilor sunt mai noi decât cele ale bărbaţilor

Maşinile conduse de femei au o vechime medie de 10 ani, cu 6 luni mai puţin decât cele conduse de bărbaţi (10 ani şi 6 luni). Vechimea relativ mare a maşinilor deţinute este explicată şi de preferinţa românilor pentru maşinile se­cond hand (60% - atât pentru bărbaţi cât şi pentru femei)

3. Femeile preferă maşinile pe benzină

Când vine vorba despre tipul de combustibil preferat, femeile aleg într-o măsură mai mare decât bărbaţii motoarele pe benzină (73% femeile vs. 62% bărbaţii).

„Preferinţa femeilor pentru maşinile cu motoare pe benzină este justificată şi prin obiceiurile de condus ale acestora. Femeile conduc în medie mai puţin decât bărbaţii, iar majoritatea kilometrilor sunt parcurşi în oraş. Astfel, alegerea unei maşini pe benzină şi eventual dintr-o clasă mai mică pare opţiunea logică” a spus Alexandru Go­vorea­nu, Director de Dezvoltare al VeziCatFace.ro.

4. Două din zece femei conduc peste 15.000 km în fiecare an

Anual, femeile conduc în medie 13,000 km, cu 2.300 de km mai puţin decât bărbaţii. În acelaşi timp însă, două din zece femei din România parcurg anual mai mulţi kilometri decât rulajul mediu al bărbaţilor. Din punctul de vedere al raportului urban/extraurban, femeile conduc mai mult în oraş decât bărbaţii: acest raport e 65%/35% în cazul femeilor faţă de 56%/44% în cazul bărbaţilor.

5. Culoarea preferată a doamnelor şi domnişoarelor este roşul

Roşul şi nuanţele de roşu sunt culorile cel mai des întâlnite la maşinile conduse de femei în România (19%). Pe locurile următoare în topul cromatic al maşinilor conduse de femei se află bleumarin/albastru cu 18% şi arginitiu cu 17%.

Pentru cei care doresc să facă un cadou femeilor, este bine să ştie că 64% dintre acestea şi-ar dori o altă culoare pentru maşină proprie, iar ordinea preferinţelor este roşu (24%), negru (19%) şi argintiu (18%).

Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un eşantion reprezentativ de 7004 şoferi din mediul urban cu vârsta cuprinsă între 18 şi 65 ani. Eroarea de eşantionare este de +/-2%. Datele au fost culese în luna februarie 2014.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.