LIFESTYLE 5 martie 2015

Greşeala celor care vor să renunţe la ţigări

de Covasna Media | 111 vizualizări

Numărul celor care caută metode de renunţare la fumat şi au încercat cel puţin o dată să renunţe la ţigări a crescut foarte mult, arată mai multe studii.

Specialiştii spun că dependenţa de nicotină este o boală pe care nu trebuie în niciun caz să o iei cu „binişorul”.

Una dintre greşelile principale pe care o fac cei care caută metode de renunţare la fumat este să nu renunţe brusc de fumat. Însă, specialiştii spun că reducererea numărului de ţigări zilnic nu este în niciun caz o soluţie şi nu poate fi trecută pe lista de metode de renunţare la fumat, scrie adevarul.ro.

Un număr mai mic de ţigări, continuă sevrajul

Ţigările fumate, chiar dacă sunt mai puţine, sunt păstrate pentru momentele foarte plăcute ale zilei: la cafeaua de dimineaţă, după masă, la un vin sau la o bere. Iar asta nu reprezintă decât o etapă, iar fumătorul va reveni la numărul iniţial de ţigări pe care îl fuma înainte de a se decide de a aplica o metodă de renunţare la fumat.

Astfel, numărul mai mic de ţigări fumate nu reprezintă altceva decât o continuă stare de sevraj. Renunţarea completă la ţigări ar produce o stare de sevraj de maxim două săptămâni, iar la unii e posibil să nu se manifeste deloc.

Specialiştii care propun diverse metode de renunţare la fumat spun că atunci când te-ai hotărât să renunţi la ţigări, în spate trebuie să ai un motiv puter­nic pentru a te ţine departe de acest viciu.

Mai întâi, înainte de a alege din lista de metode de renunţare la fumat, fă-ţi o analiză, gândeşte-te de ce fumezi, cu cine fumezi şi locurile în care se petrece acest lucru. Apoi trebuie să-ţi găseşti lucruri care să înlocuiască gestul fumatului: ţine un pahar cu apă aproape, mestecă gumă etc.

De obicei, cel mai bine, prima zi ar trebui să fie azi, acum. Însă dacă crezi că vei trece printr-o perioadă de sevraj şi-ţi va fi mai greu, alege o perioadă liberă, eventual în concediu. Pentru a nu fi trecerea foarte bruscă, ai putea să fumezi ţigări ieftine şi să le stingi când ajungi la jumătatea lor.

Mergi la un specialist

Dacă nu te poţi decide ce să alegi din lista de metode de renunţare la fumat mai bine apelezi la un specialist. Există programe de stat, de exemplu stopfumat.eu, sistem realizat cu sprijinul Ministerului Sănătăţii şi Institutul de Penumoftiziologie „Marius Nasta”.

Un psiholog te va ajuta să găseşti motivul pentru care e important să te laşi de fumat, te va ajuta să-ţi duci planul la bun sfârşit sau îţi va prescrie medicamente pentru a trece mai uşor peste perioada de sevraj, care oricum va trece destul de repede.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
ARTUR, 6 martie 2015
Eu fumam 2 pachete si jumatate pe zi si m-am lasat dintr-o data !!! Totul porneste de la creier ! Ambitie si atat ! In prima saptamana de renuntat la fumat am observat ca nu m-ai transpir asa tare , citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.