LIFESTYLE 14 mai 2014

Dureri musculare: cauze şi tratament

de Covasna Media | 6213 vizualizări

Mușchii rigizi și dureroși din cauza ridicatului greutăților, a prea multor exerciții fizice, precum și din cauza altor modificări apărute în organism sau a altor excese sunt o afecțiune destul de frecventă. Din fericire, există numeroase tratamente pentru calmarea durerilor musculare.

Durerea musculară poate fi cauzată de efort, crampe sau reacții la lovituri. Tensiu­nea musculară constă în rigidizarea mușchilor și în formarea sub piele a unor cordoane dure care pot fi palpate. Acestea apar în special la marginea mușchilor umeri­lor sau la mușchii încordați ai spatelui sau gâtului.

Durerile musculare împiedică buna circulație a sângelui și astfel mușchiul lezat se reface mai greu.

Alte cauze ale durerilor musculare

Durerile musculare pot apărea și din cauza stresului, a anxietății, a depresiei sau a expunerii la aer rece sau la curent. De asemenea, sensibilitatea la anumite ali­mente, oboseala cronică, migrenele sau poziția incorectă la birou îți pot provoca rigiditate musculară.

Cum poți preveni durerile musculare

Pentru a preveni durerile musculare trebuie să respecți câteva reguli de bază. Ca să eviți tensiunea musculară după ce faci exerciții fizice, programează-ți înainte câteva întinderi de încălzire.

Durerile musculare pot fi prevenite dacă alimentația ta este bogată în aminoacizi, calciu, magneziu, potasiu, seleniu, vitaminele B și C. Alimentele bogate în magneziu, nucile, cerealele integrale sau fasolea te ajută să-ți relaxezi mușchii. Este foarte important să bei cât mai multe lichide pentru a evita crampele musculare.

Tratamente ingenioase care calmează durerile musculare

Imposibil să nu ai prin cămară un ardei iute. Lasă ardeiul iute uscat să se infuzeze în ulei de floarea soarelui și vei obține un foarte bun ulei revulsiv pentru masaj. Însă, ai mare grijă! Testează-l la început pe o suprafața mică de piele.

Exercițiile fizice regulate atenuează simptomele dureroase ale mușchilor și împiedică deteriorarea musculară. Este foarte important să faceți zilnic de câteva ori câte 5 minute de exerciții fizice. În felul acesta vă relaxați mușchii dureroși în urma excesului de efort și de încordare.

Masajul cu uleiuri esențiale te scapă de tensiunea musculară

Amestecă câteva picături de ulei de rozmarin sau muşețel cu o lingură de ulei de migdale dulci și masează-ți blând zonele dureroase. Fă o baie călduță în care să torni câteva picături de ulei de levănțică și vei simți imediat cum mușchii încordați se relaxează. Unguentul cu arnică ameliorează durerile musculare. Masează blând mușchii dureroși cu unguent cu arnică, pe care îl găsești la orice farmacie. Și unguentul care conține capiscină îți atenuează durerile musculare.

Compresele calde și reci sunt foarte bune pentru tratarea rigidității musculare

Simți că ai mușchii înțe­peniți sau rigizi și te dor foarte tare? Aplică o compresă rece în primele 24 de ore, iar apoi schimb-o cu una caldă. Pune pe mușchiul dureros o sticlă cu apă caldă învelită într-un prosop sau o pernă electrică. Fii atentă să nu le ții foarte mult timp pe zona dureroasă. Încălzește-ți mușchiul rigid cu o compresă fierbinte timp de 2 minute, apoi aplică una rece timp de 1 minut. Repetă acest procedeu de câteva ori. O altă metodă eficientă presupune folosirea unui pachet de carne din congelator sau câteva cuburi de gheață pe care le poți pune acolo unde simți că te doare.

Un stil de viață sănătos, cu exerciții fizice regulate, cu o alimentație bogată în flavonoide, calciu, magneziu, potasiu, vitaminele B și C, aromaterapia, fitoterapia și homeopatia te ajută să previi durerile musculare de orice tip.

(divahair.ro)

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.