LIFESTYLE 1 octombrie 2015

Ce legume nu trebuie mâncate crude

de Covasna Media | 95 vizualizări

În primul rând, să demontăm un mit care pare să cântărească tot mai greu în minţile noastre, expuse la atâtea şi atâtea păreri referitoare la nutriţie: nu se pierd toţi nutrienţii şi toate enzimele din alimente, atunci când le preparăm termic. Contrar trendurilor alimentare recente, se pare că trebuie să existe un echilibru în toate, iar nu toate legumele şi fructele sunt benefice dacă le mănânci crude. A le mânca crude nu înseamnă numai a le ronţăi ca atare sau a le adăuga la salate, ci şi a le folosi pentru smoothie-uri.

Există legume care eliberează nutrienţi abia atunci când sunt preparate termic. Astfel de legume sunt:

- roşiile (care produc mai mult licopen atunci când sunt gătite);

- morcovii;

- spanacul;

- ciupercile;

- sparanghel;

- varza;

- ardeii graşi.

Aceste legume conţin mai mulţi antioxidanţi atunci când sunt gătite. În plus, multe legume sunt indigeste dacă sunt consumate ca atare. Este adevărat că organismul are nevoie de fibre pentru a avea o digestie corectă şi sănătoasă, dar nici prea mult nu e bine. Prea multe fibre pot avea exact efectul opus celui aşteptat: balonare, indigestie şi constipaţie. Spanacul conţine acid oxalic, care împiedică absorbţia calciului în organism. Alte plante care conţin această substanţă sunt: pătrunjelul, ştevia, sfecla sau ceapa verde. Sparanghelul devine mult mai bogat în antioxidanţi care lupta împotriva cancerului dacă este preparat. Ciupercile nu doar că sunt mult mai puţin indigeste, dar ajung să aibă un conţinut mult mai ridicat de potasiu dacă sunt gătite. Cât despre morcovi, beta carotenul pe care îl conţin devine mult mai uşor de absorbit dacă aceştia sunt gătiţi.

O altă categorie de legume care nu trebuie mâncate crude sunt cele crucifere (broccoli, conopida, ridichii, varză). Acestea sunt în ultima vreme folosite pentru sucuri şi smoothie-uri, însă dacă se abuzează de ele, se poate ajunge la instalarea hipotiroidismului. Ele conţin o enzimă care blochează acţiunea glandei tiroide. Varza kale este un produs despre care poţi citi oriunde în ziua de azi şi care a început să fie folosit pentru reglarea tensiunii arteriale şi reglarea glicemiei, având şi un efect de detoxifiere. Dacă, însă, îţi faci zilnic sucuri cu această legumă cruciferă, este posibil să începi să ai probleme cu tiroida după o vreme. Studiile arată că numai o parte din populaţie poate avea această problemă şi încă nu se ştie de ce acest efect apare selectiv. De asemenea, este nevoie de o cantitate mare de varză kale pentru a inhiba funcţia glandei tiroide, dar paza bună trece primejdia rea. Dacă o pregăteşti la aburi, este eliminată enzima dăunătoare, fără însă a fi înlăturate toate celelalte beneficii asociate cu această legumă.

Alte legume care trebuie neapărat gătite sunt leguminoasele. Dacă nu sunt preparate termic, ele conţin o substanţă care îţi dă peste cap sistemul digestiv în doar trei ore de la consum. Simptomele sunt greaţă, vomă şi diareea. De exemplu, chiar şi o cantitate infimă de fasole roşie poate să îţi creeze aceste probleme, dacă nu este gătită corespunzător. Ele trebuie fierte bine, până sunt moi. Alte leguminoase sunt: mazărea, năutul, lintea sau boabele de soia.

Aşadar, care este soluţia? Răspunsul este întotdeauna acelaşi: echilibru în toate. Poţi să mănânci legumele crude, dar nu te limita doar la această variantă. Găteşte-le şi bucură-te de ele sub toate formele, scrie divahair.ro.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.