LIFESTYLE 18 ianuarie 2016

Alimente care sunt sănătoase doar consumate în cantităţi mici

de Covasna Media | 113 vizualizări

Dacă un aliment este sănătos nu înseamnă şi că se poate mânca în cantităţi nelimitate. „Oamenii vor mereu să găsească acel aliment magic care îi va face sănătoşi, slabi şi frumoşi. Există numeroase alimente pe planetă care fac asta, dar orice mâncaţi în exces, efectul dispare”, spune Frances Largeman-Roth, autorul cărţii Eating in Color.

Vin roşu

Un pahar de vin nu este bun doar pentru relaxare, ci are şi efecte benefice pentru sănătate. Acesta conţine resveratrol, un compus antioxidant folositor în cazul bolilor precum cele de inimă, cancer, diabet sau chiar Alzheimer. Mai mult decât atât, potrivit unui studiu, vinul roşu ar fi bun şi împotriva luării în greutate, ajutând la menţinerea unei greutăţi sănătoase.

O porţie de vin înseamnă însă un pahar de vin de aproxi­mativ 140 de grame, nu jumătate de sticlă. Consumul unei cantităţi mai mari ar putea conduce la îngrăşare, eliminând efectele benefice, spune Largeman Roth. Consumul excesiv de alcool creşte riscul de hipertensiune arterială sau de cancer.

Ulei de cocos

Potrivit unor cercetări, uleiul de cocos ar fi bun pentru reducerea grăsimii de la nivelul abdomenului, iar un alt studiu recent arată că acesta are un rol important în protejarea neuronilor împotriva bolii Alzheimer. Potrivit unui nutriţionist, acesta ajută şi la digestie. Totuşi, este uşor să depăşim cantitatea recomandată. Majoritatea experţilor recomandă ca 20-35% din caloriile consumate să provină din grăsimi, însă dacă puneţi ulei de cocos pe orice este foarte uşor să depăşiţi limita.

Avocado

Acest fruct conţine foarte multe grăsimi mononesaturate şi fibre, o combinaţie care vă va ajuta să fiţi mai sănătoşi şi să scăpaţi de pofte. Un studiu arată că oamenii care au adăugat acest fruct verde la mesele lor îşi doreau mai puţin să mănânce alte gustări chiar şi timp de cinci ore. O porţie de avocado este de 50 de calorii, întregul fruct ajungând la aproximativ 240 de calorii, prin urmare cât de mult mâncaţi din el depinde de cît de activi sunteţi. „Dacă sunteţi sedentari, caloriile în plus ar fi prea mult, mai puţin dacă renunţaţi la altceva din dietă”, spune Largeman-Roth.

Ciocolată amăruie

Atâta timp cât conţine cel puţin 70% cacao, ciocolata amăruie este cea mai sănătoasă alternativă pentru pofta de dulce. Aceasta este bună pentru inimă, scăzând tensiunea arterială şi colesterolul. Ciocolata amăruie conţine şi compuşi care cresc producţia creierului de hormoni ai fericirii, precum serotonina.

O porţie de 30 de grame are în jur de 160 de calorii, iar un baton întreg de ciocolată duce la peste 600 de calorii pe care le-aţi putea consuma prin alte alimente. „Nu este neapărat rău, dar îţi ia din caloriile pe care le-ai putea lua din alte alimente”, spune nutriţionistul Rania Batayneh.

Carne de vită macră

Carnea de vită macră reprezintă o sursă foarte importantă de proteine, iar dacă provine de la animale hrănite cu iarbă, ea conţine omega3 şi antioxidanţi. Cu toate acestea, consumul foarte mare de carne roşie poate duce la un risc crescut de cancer de colon, scrie healthyorganic.com.

„Consumul de carne roşie de două sau trei ori pe săptămână este potrivit. Dar trebuie să ţineţi cont de mărimea porţiei, care trebuie să fie de 100 de grame”, spune Largeman-Roth.

(gandul.info)

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.