LIFESTYLE 13 octombrie 2014

Alimente care nu trebuie să lipsească din meniul unui fumător

de Covasna Media | 44 vizualizări

Pentru a mai limita riscul de apariţie a problemelor cardiovasculare, nutriţioniştii recomandă fumătorilor să evite alimentele bogate în grăsimi.

„Pentru a menaja sistemul cardiovascular, fumătorii ar trebui să consume cât mai puţine produse de patiserie, mezeluri, sosuri şi rântaşuri. Situaţia este similară şi în cazul cărnii grase, cum este cea de porc, fie a lactatelor cu un conţinut mare de grăsimi. Carnea de porc poate fi înlocuită de cea de pui, de curcan sau peşte, în timp ce lactatele degresate pot lua locul celor grase”, explică nutriţionistul Adrian Copcea.

Să nu-ţi lipsească din meniu

Potrivit BZI.ro, din alimentaţia zilnică a fumătorilor nu trebuie să lipsească fructele şi legumele proaspete. Consumate sub formă de sucuri, fie gătite sub diverse forme, legumele şi fructele (spanac, cartofi, morcov, roşii, broccoli, legumele care au boabe, ceapă, usturoi) pot compensa deficitul de vitamine şi de mine­rale.

- alimentele bogate în vitamina E (uleiul de măsline, migdalele, seminţele de floarea-soarelui, alunele de pădure) oferă protecţie împotriva afecţiunilor inimii. Proprietăţile antioxidante ale vitaminei ajută şi la prevenirea creşterii nivelului de colesterol „rău”;

- alimentele care conţin zinc (carnea de vită, de porc, de raţă) şi seleniu (dovleac, carne de miel, ouă) nu trebuie să lipsească din alimentaţia fumătorilor. Fumatul interferea­ză cu capacitatea organismului de a utiliza zincul şi seleniul, minerale necesare pentru întărirea sistemului imunitar.

Schimbările nutriţionale, importante pentru fumători

,,Deşi măsurile nutriţionale nu sunt o prioritate percepută de fumători, atenţionările medicilor sunt adeseori bine recepţionate. Asta se întâmplă în cazurile în care renunţarea la fumat este un obiectiv al persoanei, dar care nu poate fi atins din diferite motive (dependenţa fizică şi/sau psihologică, tulburările de apetit şi stare emoţională asociate cu reducerea numărului de ţigări etc.). Menţinerea colesterolului, a glicemiei, a tensiunii arteriale şi a greutăţii în limite normale sau cât mai aproape de normal sunt măsuri obligatorii pentru persoanele care nu pot renunţa la acest viciu”, explică nutriţionistul.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.