LIFESTYLE 20 aprilie 2015

5 alimente cu proprietăţi antiinflamatorii

de Covasna Media | 50 vizualizări

Medicamentele nu fac bine organis­mului. Îţi îngreunează ficatul şi sunt şi foarte scumpe. Inflamarea este un factor care contribuie la boli precum Alzheimer, diabet de tip 2, osteoporoză, lupus. Vestea bună este că există alimente care au proprietăţi antiinflamatorii şi tot ce trebuie să faci este să le încorporezi în viaţa de zi cu zi deoarece prevenţia este cea mai bună armă împotriva bolilor, scrie doctorulzilei.ro.

Există două tipuri de inflamare – cronică şi acută, dar indiferent de tipul ei, poate face ravagii în organism.

Cireşele

Cireşele sunt foarte dulci, însă au şi un efect secret – luptă şi reduc inflamarea ţesuturilor cu ajutorul unor compuşi. O mână de cireşe conţine 90 de calorii şi 3 grame de fibre. Ca să te bucuri de efectul lor tot anul congelează-le şi păstrează-le la rece.

Legumele

Lintea, fasolea, năutul şi mazărea conţin din plin proteine şi fibre, iar jumătate de farfurie din astfel de legume pe zi ajută în lupta contra inflamării şi îmbunătăţeşte răspunsul la insulină. Sunt foarte versatile. Pot fi mâncate alături de carne sau în combinaţie cu salatele

Mango

Fructele tropicale nu sunt cunoscute doar pentru dulceaţa lor, ci şi pentru polifenol, o substanţă care are proprietăţi antiinflamtorii în cazul celulelor din sân canceroase sau necanceroase. În plus, fructele sunt o sursă de vitamine şi minerale.

Prune uscate

Prunele sunt o sursă bogată de polifenol, substanţă care are rol antiinfla­mator, dar este şi un antioxidant. Ele ajută în special sănătatea oaselor, în special în cazul femeilor care intră la menopauză.

Ghimbir

În literatura de specialitate există aproape 2000 de studii publicate care arată că ghimbirul este părintele antiinflamator. Este benefic dacă este consumat, în special de pacienţii cu osteoporoză.

Distribuie articolul:  
|

LIFESTYLE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.