Peste 6,1 milioane de numere portate în 11 ani
Peste 6,1 milioane de numere au fost portate de la lansarea acestui serviciu, pe 21 octombrie 2008, a anunțat ANCOM.
Mai exact, au fost portate în total 6.136.162 de numere, dintre care 5.306.735 sunt numere de telefonie mobilă şi 829.427 sunt numere de telefonie fixă. De la începutul acestui an și până în prezent au fost portate 756.732 de numere de telefon, 703.608 fiind numere de telefonie mobilă şi 53.124 numere de telefonie fixă.
„În cei 11 ani de la lansarea portabilității, serviciul care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege cea mai potrivită ofertă pentru nevoile lor de consum păstrându-și numărul de telefon, peste 6,1 milioane de utilizatori și-au portat numărul de telefon. În anul 2019, s-au portat peste 750.000 de numere de telefon, dintre care 700.000 au fost numere de telefonie mobilă”, a declarat Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.
Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în rețeaua lor – telefonie mobilă
În intervalul 1 ianuarie – 21 octombrie 2019, RCS&RDS a primit în reţea prin portare 261.907 numere de telefonie mobilă, fiind urmat de Orange cu 139.197 de numere, Telekom Romania Communications cu 118.402 numere, Vodafone cu 105.442 de numere şi Telekom Romania Mobile Communications cu 78.639 de numere portate.
Furnizor de telefonie mobilă | Numere portate în ianuarie – octombrie 2019 |
RCS & RDS | 261.907 |
Orange | 139.197 |
Telekom Romania Communications | 118.402 |
Vodafone | 105.442 |
Telekom Romania Mobile Communications | 78.639 |
Alții | 21 |
Topul furnizorilor care au primit numere de telefon în rețeaua lor – telefonie fixă
În anul 2019, RCS&RDS a primit cele mai multe numere – 30.568, fiind urmat de Orange (8.560), Vodafone (6.505), UPC (4.304), GTS Telekom (857) și Telekom Romania Communications (706).
Furnizor de telefonie fixă | Numere portate în ianuarie – octombrie 2018 |
RCS & RDS | 30.568 |
Orange | 8.560 |
Vodafone | 6.505 |
UPC România | 4.304 |
GTS Telekom | 857 |
Telekom Romania Communications | 706 |
Alții | 1.624 |
Sesizări primite de la utilizatori
ANCOM a primit, de la începutul anului 2019, 287 de sesizări de la utilizatori cu privire la desfăşurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizând anumite disfuncționalităţi apărute în cadrul procesului, cum ar fi, spre exemplu, anularea procesului de portare, nerespectarea termenelor de portare sau imposibilitatea de a primi, pe numărul portat, apeluri din anumite rețele.