IT & GADGET 15 mai 2013

Peste 500 de companii își spionează angajații cu ajutorul calculatorului

de Covasna Media | 98 vizualizări

computer spying

Companiile românești au început să își evalueze angajații cu ajutorul soluțiilor software de monitorizare a calculatoarelor. Cel puțin 500 de firme și probabil 10.000 de angajați care lucrează la computer sunt monitorizați asupra felului în care utilizează computerul, în interesul firmei sau în interes personal.

Cea mai utilizată metodă software este cea prin care se raportează timpii folosiți de angajat în interes personal pe computerul companiei, gen aplicația Cyclope, lansată în România încă din 2003. Dan Gurghian, business development manager Amplusnet România, firma care a lansat aplicația de monitorizare a declarat pentru Capital: "Momentan peste 500 de companii din România folosesc aplicația Cyclope pentru a evalua modul în care sunt utilizate calculatoarele de către angajați. Cei mai mici clienți monitorizează 3 angajați, iar cei mai mari peste 1000 de angajați. Firmele sunt din diverse arii de activitate de la servicii, distribuție, farma, logistică, presă, turism, auto, it/software. Practic orice companie în cadrul căreia se folosesc computere în scop productiv poate considera oportunitatea unei astfel de soluții, indiferent de numărul de angajați".

În acest sens, companiile care au apelat la soluțiile de monitorizare au înregistrat o creștere a productivității angajaților în medie de o ora/zi pentru fiecare angajat. Alte beneficii obținute în urma implementarii aplicației sunt creșterea securității datelor confidențiale, a controlului asupra activității pe calculatoare și îmbunătățirea sistemului de evaluare a angajaților.

Dan Gurghian precizează că "Cyclope respectă în totalitate legislația din România cu privire la culegerea datelor cu caracter personal – Legea 677/2011. Asta deoarece Cyclope nu preia date cu caracter personal și ca urmare, nu intră sub incidența acestei legi. Mai concret, Cyclope nu înregistrează conținutul email-urilor, al site-urilor accesate, al conversațiilor de pe chat, al documentelor sau al aplicațiilor utilizate de angajați". Aplicația afșează numai numele site-urilor sau al ferestrelor în care lucrează angajatul (ex. Word, Excel, AutoCAD etc.) și durata de utilizare a fiecăreia în parte.

Distribuie articolul:  
|

IT & GADGET

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.