IT & GADGET 19 februarie 2020

EY: Inteligenţa artificială va redefini sectorul serviciilor financiare în următorii doi ani

de Agerpres | 1018 vizualizări

Directorii executivi de la nivel global, din sectorul serviciilor financiare, se aşteaptă ca inteligenţa artificială să fie un motor important de transformare la nivelul întregului sector, conform studiului Transforming Paradigms: Global AI in Financial Services Survey, co-sponsorizat de EY şi Invesco.

Potrivit cercetării, 77% dintre respondenţi anticipează că inteligenţa artificială va avea o importanţă majoră în definirea afacerii lor în următorii doi ani, iar 64% dintre directorii executivi preconizează că vor adopta în masă inteligenţa artificială, se arată într-un comunicat al EY, remis luni AGERPRES.

„În ultimii doi ani am putut observa şi în România începerea adoptării inteligenţei artificiale în instituţii financiare, o tendinţă care este în prezent în ascensiune. Pionieri în adoptarea AI în România au fost acele instituţii financiare care au atins o anumită maturitate organizaţională şi care au reuşit să creeze premisele tehnologice necesare unei adoptări AI prin transformarea digitală a operaţiunilor interne şi a serviciilor către clienţi”, a afirmat Aurelia Costache, liderul Departamentului de Asistenţă în afaceri din EY România şi lider pentru Automatizarea Inteligentă în regiunea CESA.

Studiul şi-a propus să evalueze stadiul actual al adoptării inteligenţei artificiale (AI) de către organizaţiile din sectorul serviciilor financiare. Din rândul directorilor executivi chestionaţi, 77% anticipează că AI va avea o importanţă mare sau foarte mare în cadrul organizaţiilor lor în următorii doi ani. În acelaşi timp, 85% dintre respondenţi au implementat deja AI în cadrul organizaţiilor lor şi se aşteaptă ca aceasta să fie utilizată în scenarii noi de business în anii următori. În plus, aproape două treimi (64%) preconizează că vor utiliza AI pentru a genera noi venituri, pentru a automatiza procese, pentru un management mai bun al riscurilor, pentru a servi mai bine clienţii actuali, dar şi pentru a câştiga noi clienţi în următorii doi ani.

Însă, intensificarea adoptării tehnologiilor AI la nivelul întregului sector al serviciilor financiare vine la pachet şi cu provocări, cum ar fi: calitatea datelor, accesul la date şi concurenţa pentru resurse umane calificate. Toate aceste provocări sunt considerate obstacole majore pentru implementarea AI de către peste 80% dintre directorii executivi intervievaţi în cadrul studiului, afirmă EY.

Perspectiva respondenţilor care utilizează în mod preponderent inteligenţă artificială autonomă este însă diferită, 80% dintre aceştia considerând că piedicile cele mai importante în adopţia AI o reprezintă încrederea în tehnologie şi adoptarea acesteia de către utilizatorii finali.

„AI transformă sectorul serviciilor financiare şi ne putem aştepta ca adoptarea la scară largă să continue. Pe măsură ce tehnologiile încep să revoluţioneze modelele de afaceri şi să transforme funcţiile de business, este tot mai important ca organizaţiile să acorde atenţie implicaţiilor pe termen lung ale adoptării inteligenţei artificiale: încrederea în AI, transformarea forţei de muncă şi modul în poate fi reimaginată valoarea adăugată pentru clienţi şi alţi actori”, a declarat Nigel Duffy, lider EY Global Artificial Intelligence.

La rândul său, Matthew Blake, coordonatorul pentru Sisteme Financiare şi Monetare din cadrul Forumului Economic Mondial, a apreciat că acest studiu global arată că AI are un impact semnificativ asupra sistemului financiar.

„Odată cu tendinţa ascendentă de adoptare în masă a tehnologiilor în cadrul serviciilor financiare, va apărea un decalaj semnificativ între organizaţiile care implementează rapid inteligenţa artificială şi cele care rămân în urmă în această privinţă”, a subliniat el.

Studiul Transforming Paradigms: Global AI in Financial Services Survey a fost efectuat de Cambridge Centre for Alternative Finance (CCAF) din cadrul Judge Business School, Universitatea Cambridge, şi de Forumul Economic Mondial, co-sponsorizat de EY şi Invesco. Datele au fost colectate în trimestrele II şi III ale anului 2019 pe un eşantion de 151 de respondenţi din 33 de ţări, în cadrul căruia firmele FinTech au reprezentat o proporţie de 54%, iar instituţiile financiare tradiţionale au fost în proporţie de 46%. Printre respondenţi s-au numărat persoane cu funcţii de conducere executivă superioară şi alte funcţii de conducere superioară relevante din diferite domenii ale sectorului de servicii financiare.

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 284.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 36,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2019.

Cu o prezenţă în România din 1992, EY este liderul de pe piaţa serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajaţi din România şi Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, asistenţă în tranzacţii şi servicii de asistenţă în afaceri către companii multinaţionale şi locale.

Distribuie articolul:  
|

IT & GADGET

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.