Cum îşi împart Google şi Facebook lumea
Cercetătorii Universităţii Oxford au realizat o hartă în care arăta cum îşi împart Google şi Facebook influenţa la nivel mondial.
Cercetările arată că motorul de căutare Google (roşu pe hartă) este cel mai vizualizat website în majoritatea statelor europene, în America de Nord şi Oceania, în timp ce Facebook (albastru) deţine supremaţia în Orientul Mijlociu, nordul Africii şi majoritatea statelor vorbitoare de limbă spaniolă din America de Sud.
Situaţia este însă mai complexă în Asia, acolo unde competitorii locali au rezistat celor două mari site-uri mondiale. Baidu este cel mai cunoscut motor de căutare din China, fiind principalul website accesat pe o piaţă de peste un miliard de utilizatori. Baidu este, de asemenea, cel mai vizitat website din Coreea de Sud.
Ziarul Al-Watan este cel mai vizitat site în teritoriile palestiniene, serviciul de email Mail.ru este lider în Kazakhstan, reţeaua socială VK este liderul în Belarus iar motorul de căutare Yandex este pe primul loc în Rusia, mai arată cercetarea celor de la Oxford Internet Institute. Yahoo, fost lider mondial, se situează în continuare pe primul loc în topul vizitelor în Japonia şi Taiwan.
Dintre cele 50 de state care au Facebook lider în acest clasament, în 36 motorul de căutare Google se situează pe locul doi, în timp ce în celelalte 14 poziţia secundă este ocupată de Youtube, site ce aparţine tot companiei Google.
Ţările unde Google este dominant cuprind o populaţie de peste un miliard de oameni, jumătate din totalul populaţiei globale cu acces la internet. În acest clasament, datorită populaţiei Chinei şi Coreei de Sud, Baidu se situează pe locul secund, fiind accesat de peste jumătate de miliard de oameni. Raportat la numărul populaţiei, Facebook este cel mai vizitat website doar de către 280 milioane de utilizatori.
În România, cel mai accesat site este Google. De altfel, cel mai mare motor de căutare online din lume ocupă prima poziţie în cele mai multe ţări.
Studiul a utilizat date colectate gratuit de pe site-ul Alexa. Acesta colectează informaţii de la milioane de utilizatori de internet, iar indicatorii pentru cercetare au fost calculaţi utilizând o combinaţie între numărul mediu de vizitatori unici pe un site şi numărul de pagini vizualizate de pe acel site într-o ţară pe parcursul unei luni.