IT & GADGET 21 ianuarie 2020

Aproape trei sferturi dintre utilizatorii români de Internet comunică prin mesageria instant

de Agerpres | 1275 vizualizări

Şapte din zece români (71%), utilizatori de Internet, comunică zilnic prin intermediul serviciilor de mesagerie instantanee, cei mai mulţi (82%) fiind din categoria tinerilor între 18 şi 30 ani, relevă rezultatele celei de-a cincea ediţii a studiului „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”.

Conform datelor, studiul anterior, efectuat în urmă cu doi ani (noiembrie 2017), arăta că doar cinci din zece români utilizatori de internet foloseau zilnic serviciile de mesagerie instantanee.

Analiza Exact Business Solutions scoate în evidenţă faptul că, în prezent, serviciile de mesagerie instantanee s-au bucurat de o creştere semnificativă în ultimii doi ani. În acest context, e-mail-urile urmează acelaşi trend ca şi până acum, fiind în continuare utilizate de şase din zece români.

Potrivit sursei citate, tinerii de 18-30 ani sunt cei care utilizează serviciile de mesagerie instantanee în procentaj de 82%, iar în cazul adulţilor de 31-45 ani se constată o rată de utilizare de 70%, în timp ce în cadrul categoriei de vârsta 46-65 de ani procentajul utilizatorilor este de 60%.

În funcţie de gen, peste trei sferturi dintre femei (77%) utilizează serviciile de mesagerie instantanee, faţă de 63%, în cazul bărbaţilor.

La nivel naţional, bucureştenii conduc în clasamentul utilizatorilor de mesagerie instant, cu opt din zece persoane. De asemenea, în cazul oraşelor mari, mici şi în rural, utilizatorii de mesagerie instant se regăsesc în procentaj de aproximativ 70%.

Informaţiile au fost obţinute în urma celui de-al cincilea studiu „Digital Evolution: Connected Consumer Monitor”, realizat de Exact Business Solutions în luna noiembrie 2019.

Cercetarea a fost realizată pe un eşantion de 1.072 de persoane, selectate din panelul Exact Business Solutions, care conţine 50.000 de respondenţi, chestionarul fiind administrat online.

Distribuie articolul:  
|

IT & GADGET

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.