EDUCATIE 5 aprilie 2018

Reprezentanții CNMV au fost în vizită de studiu la Torino

de Covasna Media | 686 vizualizări

Acțiunea s-a înscris în proiectul Erasmus+ și problema integrării în diferite țări europene

În luna martie  a avut loc  o nouă etapă a proiectului Erasmus+ „Contexte diferite – aceleași oportunități în Europa de azi”, derulat de Colegiul Național  “Mihai Viteazul“.  Această etapă  a cuprins un schimb de experiență al țărilor implicate în proiect și care a avut loc în Italia, la Torino, gazdă fiind Istituto di Istruzione Superiore „GOBETTI MARCHESINI-CASALE-ARDUINO”. Din partea colegiului au participat două cadre didactice, profesoarele Maria Băila și Constanța Balog și elevele Irina Dochioiu, din clasa XI A și Denisa Ungureanu din clasa a X C. La această întâlnire de lucru au participat elevi și profesori din toate țările implicate Polonia, Grecia, Portugalia, Bulgaria.

Obiectivele  vizitei s-au axat, in special, pe  dezvoltarea unor importante competențe și abilități atât ale elevilor cât și ale cadrelor didactice, dobândirea unei experiențe internaționale într-un mediu multicultural și multilingvistic, manifestarea respectului față de alte culturi, precum și deschiderea spre acceptarea procesului de integrare a persoanelor  aparținând diferitelor grupuri dezavantajate și nu în ultimul rând cunoașterea sistemului de învățământ din Italia.

Eleva Irina Dochioiu mărturisește: „Această experiența a fost una inedită. Pe lângă faptul ca am vizitat un oraș cu o cultură foarte vastă și împrejurimi foarte frumoase, am avut ocazia să învăț lucruri interesante și foarte utile despre situația refugiaților sau integrarea minorităților în  rândurile majorității naționale în diferite țări. Am văzut aspecte ale vieții din diferite țări participante, am relaționat cu colegi  din alte țări și am descoperit mentalități și perspective multiple asupra realităților. Mi-a placut felul în care se desfășoară lecțiile în această școală, elevii fiind foarte activi la ore, mai ales că mulți dintre ei susțin și examene internaționale de Limba engleză”.

Programul activităților a fost unul  complex și a cuprins  participarea elevilor și profesorilor la orele de Limba engleză, vizitarea unor centre pentru facilitarea integrării refugiaților, vizită la Crucea Roșie Italiană care administrează și un centru de tranzit pentru  refugiați, vizite socio-culturale. Momentele cele mai importante au fost însă acelea în care elevii au avut ocazia de a-și prezenta rezultatele muncii lor și anume:  realizarea unui Dicționar al valorilor democratice, prezentarea, folosind o metodă non – formală, a unei povești despre minorități naționale (etnice, religioase), imigranți, discriminare, persoane persecutate de-a lungul timpului, refugiați, prezentarea într-o formă cât mai originală a situației minorităților/imigranților din țările participante.

A fost o săptămână benefică pentru toți cei implicați, așa cum menționează și eleva Denisa Ungureanu: „Niciodată nu m-aș fi gândit că un proiect școlar poate să îmi aducă atâta satisfacție. Am fost foarte încântată de ideea că în contextul proiectului Erasmus+  am  putut vizita o țară străină, mi-am  făcut noi prieteni  și am aflat  atât de multe despre discriminare,  problema refugiaților și integrarea acestora. Ceea ce m-a impresionat au fost toleranța italienilor și efortul pe care îl depun pentru integrarea imigranților. La sediul Crucii Roșii Italiene am înțeles mai multe cu privire la aceste evenimente din Europa contemporană. Durează destul de mult ( de la câteva luni la un an) pentru ca aceștia să fie independenți”.

Pentru Colegiul Național „Mihai Viteazul” este o mare oportunitate să participe la acest proiect în calitate de coordonator și prin activitățile derulate să acorde o șansă în plus procesului de integrare sau să promoveze egalitatea de șanse a celor proveniți din grupuri dezavantajate.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.