EDUCATIE 6 aprilie 2012

Noi am îndrăznit să fim altfel!

de Covasna Media | 48 vizualizări

Sub această deviză s-au desfășurat activitățile la Școala Gimnazială “Mikes Kelemen” din Zagon în săptămâna intitulată “Școala altfel”.

Activitățile realizate la nivelul claselor gimnaziale fac parte dintr-un program mai amplu, “Călătorie în jurul lumii”, proiectul realizat în acest an școlar numindu-se “Călătorind prin Europa”!

Timp de o săptămână, fiecare clasă gimnazială a reprezentat o țară din Europa pe care a mediatizat-o prin diferite mijloace. În primele zile, “cetățenii” țărilor respective s-au folosit de informațiile din diferite domenii: literatură, muzică, arhitectură și arte plastice, știință, cinematografie, istorie, geografie, sport pentru a pregăti momentul în care vor sosi turiștii. Printre punctele găsite pe fișa de jurizare se află ghidul turistic, costumațiile, decorațiuni, gastronomie, actorie, dans și sport. Elevii au realizat câte un traseu prin care țara lor să poată fi reprezentată cât mai bine. S-au evidențiat dansuri, precum csardas, vals, dansul lui Zorba Grecul sau hora românească, dar și personalități din diferite domenii, cum ar fi formația Beatles, Einstein, filozofi: Socrate, Jean Jacques Rousseau. Au fost preparate mâncăruri tradiționale, precum gulașul, snițelul vienez, paella, mămăliguță cu brânză, salate grecești. Pentru a reprezenta cât mai bine țara din care făceau parte, cetățenii și-au realizat costume inspirate din specificul țării și au decorat fiecare sală de curs cu obiecte reprezentative, dar și cu planșe ce au cuprins variate informații. Un alt lucru de care s-au putut bucura turiștii a constat în lecturarea unor texte semnificative. Astfel, în aceste zile s-au aflat printre elevi și cei mai faimoși scriitori, precum Tamási Áron, Petőfi Sándor, Cervantes, Nichita Stănescu, Platon, Rainer Maria Rilke. Acest moment al lecturii a fost completat cu audiția unor muzicieni precum Havasi, Edvin Marton, Strauss, Edith Piaf. Pentru a marca și importanța sportului, elevii au fost angrenați în competiții sportive. Toate acestea au fost completate prin teatru. Începând cu “Romeo și Julieta”, fragmente din cunoscutele dialoguri ale lui Platon, scenete în limba franceză sau spaniolă, continuând cu reprezentarea unor personalități istorice, precum Ștefan cel Mare, Napoleon, dar și a domnițelor și a cavalerilor din anumite perioade.

Elevii au primit diplome de merit pentru categoriile în care s-au evidențiat mai mult.

Aceste evenimente i-au activat pe elevi să dea dovadă de multă creativitate, originalitate și să-și imagineze cum e să fii ALTFEL, să fii celălalt. Iar pe noi, profesorii, ne-au determinat să subliniem faptul că diversitatea culturală nu mai este un prejudiciu, ci o realitate ce trebuie fructificată în mediul școlar. Optica se schimbă: fiecare copil are dreptul, individual să-și cultive limba, tradițiile și obiceiurile. Nu ne mai raportăm la culturi abstracte, dezincarnate sau folclorizate, ci la culturi vii, manifestate la nivelul claselor școlare, puse acum în legătură cu modelul cultural dominant.

Roxana Cucu

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.