EDUCATIE 12 martie 2021

CNMV, pregătit pentru o nouă generație de elevi

de Covasna Media | 2132 vizualizări

 Colegiul Național „Mihai Viteazul” este pregătit să-și deschidă porțile pentru o nouă generație de copii în anul școlar 2021- 2022. Inspectoratul Școlar al Județului Covasna a aprobat formarea a trei clase pregătitoare, două clase în sistem tradițional (înv. Gheorghincă Doina și înv. Sandu Mariana) și o clasă în alternativa Step by Step (înv. Coznean Alina și înv. Floroian Rodica). Aceasta înseamnă un număr de 75 de locuri pentru elevii care îndeplinesc criteriile de înscriere în clasa pregătitoare.

Sistemul tradițional 

 „Omul nu e niciodată atât de mare ca atunci când se lasă în genunchi ca să ajute un copil”.

(Pitagora)

 Pornind de la acest citat, aducem la cunoștința părinților care doresc să opteze pentru învățământul tradițional că preocuparea cadrelor didactice care lucrează în acest sistem este aceea de a fi sprijin copiilor dumneavoastră. Activitatea centrată pe elev este principiul de bază al acestui sistem și scopul urmărit este dobândirea de către fiecare elev a achizițiilor de bază (cunoștințe, deprinderi, aptitudini, atitudini). Acest lucru se realizează prin aplicarea la clasă a unor metode moderne, activ- participative de predare-învățare-evaluare.

Centrarea activității didactice pe formarea de competențe la elevi este un proces complex, ce implică schimbări majore: învățarea se realizează preponderent prin cooperare; profesorul și elevul sunt parteneri în procesul de învățare; elevul este îndrumat spre rezolvarea unor sarcini care să aibă o contribuție activă la propria formare; evaluarea pune accentul pe calitate și vizează progresul în învățare fără a marșa pe insucces sau pe cunoștințe nedobândite.

Dna. înv. Gheorghincă Doina ne-a declarat:

 „Emoțiile încep din nou să mă copleșească la gândul preluării unei noi generații de elevi în toamna acestui an. Începerea școlii este un cumul de stări, desigur, și pentru părinții și copiii care își doresc să aibă un start bun, într-un mediu sigur și într-un cadru afectiv potrivit. Preocuparea mea a fost întotdeauna aceea de a afla despre fiecare copil ce simte, ce îl interesează și care sunt temerile lui. Doar cunoscând empatic un copil poți ajunge să îi modelezi sufletul fragil. Pentru că vorbele mele ar putea fi interpretate ca fiind subiective, împărtășesc câteva gânduri ale părinților și copiilor din actuala generație de care mă despart, cu regret, în acest an".                        

„Învăţământul primar reprezintă startul de care va depinde dezvoltarea ulterioară a copiilor.

Ca părinte, sunt foarte mulţumit de alegerea făcută de a-mi înscrie copilul în această instituţie de învăţământ.

La finalizarea acestei etape din experiența școlară a copilului meu, privesc cei cinci ani de învățământ primar ca o colaborare rodnică între școală, ca instituţie educaţională formatoare, și noi, părinții.

Am apreciat pe parcursul acestor ani calitatea cunoștințelor asimilate de copilul meu, dar și modul de transmitere a acestora. Doamna învățătoare i-a insuflat dorinţa de a învăţa și descoperi lucruri noi. A găsit echilibrul dintre rigoarea informațiilor și o atmosferă plăcută, prin modalități de captare a atenției micuţilor și implicarea lor.

Dobândirea de cunoştinţe, deprinderi şi aptitudini s-a realizat prin activităţi practice, jocuri didactice şi mici experienţe. Aceste metode de învăţare şi explorare prin descoperire le-a stimulat curiozitatea naturală a copiilor şi i-a determinat să înveţe cu plăcere.

Ei au fost încurajaţi şi îndrumaţi  în descoperirea lucrurilor noi, de către doamna învăţătoare, cu răbdare şi har.

Pe perioada pandemiei cadrele didactice ale Colegiului Naţional „Mihai Viteazul”  s-au adaptat noilor condiţii de predare în sistemul on-line, astfel încât procesul de învăţare şi comunicare a continuat fără întrerupere.

Recomand părinţilor să îşi înscrie copiii la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” pentru calitatea învăţământului şi a condiţiilor oferite.” (Vasiliu Mihaela)

„În câteva rânduri, aștern opinia mea privitoare la școala online și CNMV, atât ca mamă, cât și ca educator, CNMV întrunește toate exigențele unui spațiu destinat activităților educaționale, cu dotări care încep de la spații interactive sau calculatoare (săli de clasă, laboratoare, cabinete cu mobilier modern, săli de sport, teren, bibliotecă școlară), echipamente și sistem de camere video pentru siguranța și protecția copiilor, ajungând până la generoasa suprafață de curte interioară. La fiecare pas, în clase sau pe coridoare, se regăsește amprenta artistică a copiilor, îndrumați de cadrele didactice, în decorațiuni. 

Privitor la desfășurarea activităților în online: ca și avantaje aș spune că în perioada de școală online s-a păstrat legătura între învățător și elevi, dar într-un alt mod. Ne-am obișnuit cu tehnologia (pentru Carla a fost o noutate, până atunci având foarte rar acces la calculator), am descoperit multe programe utile, s-au folosit resurse educaționale mai complexe. A fost o provocare, atât pentru cadre didactice, cât și pentru copii, dar cu toții ne-am adaptat, am făcut tot posibilul ca acest tip de învățare să aibă loc.

Dacă am putea alege între învățarea tradițională și cea online, clar o alegem pe cea tradițională, normală, cu interacțiunea fizică între cadru didactic și elevi, o învățare în cea mai primitoare școală a orașului nostru, unde să ne șlefuim mintea, personalitatea, unde să deprindem comportamente politicoase, utile și plăcute celorlalți, alături de o doamnă învățătoare capabilă, bună, răbdătoare și impunătoare, care știe-ntotdeauna să fie alături de noi și să ne susțină. Mulțumiri!” (Simon Hajnal)

„Colegiul Național „Mihai Viteazul” este pentru mine ca o locuință. Te ajută să-ți dezvolți gândirea și să devii ce-ți dorești. Aici ai dreptul să-ți spui părerea și să îți faci prieteni. Profesorii sunt înțelegători și te ajută cu orice. Distracția este nelipsită.” (Eszter Clara - elevă)

„Eu învăț în această școală de 5 ani. De prima dată când am intrat pe poarta acesteia, am simțit că este o școală potrivită pentru mine deoarece sunt un copil hazliu, vesel și prietenos. Și chiar așa a fost. Am intrat într-o clasă pe placul meu, cu copii veseli și o doamnă care este ca o prietenă.” (Lucian-elev)

„Din primul moment când am intrat pe poarta școlii m-am simțit foarte fericită. Primii cinci ani de școală au fost o aventură frumoasă. Am învățat prin joc multe lucruri utile. Doamna învățătoare ne-a învățat cu răbdare bunele maniere, să citim, să calculăm, să scriem corect și a făcut ca școala să fie pentru noi ca o familie.” (Alexia – elevă)

„Pentru reușita educațională este foarte importantă relația cadru didactic-elev-părinte, de aceea feedback-ul primit de la părinți și elevi este unitatea de măsură principală pentru a-mi măsura eficiența muncii la catedră”. (prof. înv. primar Doina Gheorghincă)

Doamna înv. Mariana Sandu ne-a relatat:

„Sunt profesor învățământ primar, cu o vechime de 12 ani. Din luna septembrie 2020 fac parte din colectivul de învățători de la CNMV, unde am fost primită cu multă căldură, fapt care m-a ajutat să mă acomodez mult mai ușor. În acest an școlar predau la clasa a IV a. Sunt preocupată în permanență să desfășor lecții cu un profund caracter formativ și informativ, folosindu-mă de toate mijloacele și procedeele didactice moderne și atractive care să faciliteze o învățare activă și eficientă”. 

Iată și părerea unor părinți din clasa coordonată de dânsa:

Sunt mama unui băiat înscris la CNMV Sf. Gheorghe clasa a 4 – a,  învățământ clasic. Sistemul clasic- tradițional se bazează  pe acumularea unor cunoștințe, dar totodată și pe formarea elevului individual, cu responsabilități individuale care ne-au fost de ajutor mai ales în școala online. Fiind singur acasă a știut să-si asume responsabilitatea referitoare la atribuțiile lui vis-a-vis de lecții (teme) și prezența la ore! Noi chiar am avut parte în cei 5 ani de școală primară, de învățători talentați, cu dragoste pentru copii, care încearcă să-i facă pe copii să iubească școala și să învețe din plăcere. Nu mi s-a părut niciodată stresat de note și nici de competiție! De competiții avem parte noi toți, zi de zi, chiar și cu noi înșine, competiția ne îndrumă înainte în multe lucruri și nici sportul n-ar fi sport fără competiții la urma urmei.” (Ioana S. –părinte clasa a IV-a B)

„Pentru Felix cei cinci ani de învățământ primar au fost o binecuvântare pentru că a avut parte de pedagogi cu har. Cel mai mult am apreciat lipsa de încrâncenare, bucuria, dăruirea cu care s-a lucrat cu copilașii. Băiețelul meu era trist că începe vacanța, pentru el școala a devenit un soi de acasă, iar pe învățătoare le-a numit mame în sufletul lui. Chiar și această provocare cu școala online a dat rezultate frumoase. Am admirat răbdarea învățătoarei, încercarea de a introduce învățarea prin joc, punțile afective create între ei și faptul că au progresat la calculator precum niște mici informaticieni. Școala tradițională a progresat mult în a descoperi personalitățile copiilor, în a le încuraja talentele”. (Camelia Paraschiv Katai)

Alternativa educațională Step by Step

Rolul învăţătorului din alternativa educaţională Step by Step este unul complex. În afara faptului că este cadru didactic, învăţătorul este şi ghid, intermediar, proiectant, prieten, „părinte” şi rolurile pot continua.

În programul Step by Step, învăţătorul se axează pe formarea deprinderilor, pe predarea integrată tematică, respectând programa școlară. În concluzie, cadrul didactic organizează sala de clasă, educă şi direcţionează dorinţa de explorare a școlarilor, lăsând în acelaşi timp acestora spaţiul necesar pentru autodescoperire.

Orice părinte care dorește să aibă un copil independent, care să învețe să rezolve singur și cu încredere problemele pe care le poate întâmpina într-o zi de școală sau în viața personală, va opta pentru înscrierea acestuia într-o clasă Step by Step. Mărturie ne sunt impresiile, părerile părinților și elevilor (viitori absolvenți ai clasei a IV-a S.b.S.).

,,Deseori am fost întrebată de ce am ales pentru copilul meu metoda alternativă de predare Step by Step. Răspunsul este simplu: am întâlnit tineri realizați în diverse domenii, care și-au pus bazele învățării și dezvoltării în sistem Step by Step și atunci am știut că așa îmi doresc să devină și copilul meu. În mod eronat multe persoane cred că este o metoda deficitară, că elevii nu învață suficient, că se joacă prea mult, că se pierde din materia didactică și multe alte preconcepții. În mod surprinzător nu este așa. Tudor, fiul meu, a parcurs exact aceeași materie ca și elevii din sistem tradițional doar că prin metoda de predare orientată spre fiecare copil prin care copiii sunt îndemnați și încurajați să-și exprime propriile păreri și opinii despre materia asimilată. Un aspect interesant a fost lucrul pe Centrele de Activități prin care copiii sunt învățați să lucreze în echipe, să-și dezvolte un spirit competitiv colectiv și nu individualizat, pregătindu-i pentru integrarea în societatea democratică. Mi-a plăcut cum amenajează clasele, cum elevii se pot privi față în față la cursuri, cum sunt îndemnați să se ajute, cum sunt învățați să se bucure nu doar de reușita personală ci și de cea a colegilor. Tudor a învățat să se puncteze singur știind exact cam la ce notă s-ar încadra în sistemul tradițional de învățământ. Metoda Step by Step le-a dezvoltat mult spiritul creativ, abilitățile de comunicare, aș putea spune că a ajutat foarte mult în dezvoltarea personală, dar nu în detrimentul învățăturii. Sunt extrem de încântată că după 5 ani de Step by Step copilul meu, pe lângă bogăția de cunoștințe acumulate, este capabil să-și susțină propriile opinii ca un adult, să argumenteze idei, să vorbească liber în fața mai multor persoane fără trac, să propună și să participe la diverse proiecte, să se autoevalueze. Doamnele învățătoare au urmărit ca fiecare copil să-și dezvolte aptitudinile artistice, teoretice, sociale, dar pe și cele de ordin emoțional, etico-moral,  practic contribuind și la dezvoltarea inteligenței emoționale. Recomand cu drag oricărui părinte această metodă alternativă de învățare și recomand cu drag Colegiul Național Mihai Viteazul, devenit scoală cu tradiție în familia noastră.” (Cristina Bejancu, mamă a unui viitor absolvent al clasei a IV- a Step by Step, CNMV)

„Alternativa Step by Step reprezintă, așa cum îi spune și numele, o altă modalitate prin care copiii de vârstă școlară mică își pot forma competențele de bază, fundamentale în ceea ce privește formarea intelectuală, emoțională. Mi-am înscris copilul acum 5 ani în această clasă în cunoștință de cauză, cunoscând caracteristicile acestui tip de învățământ: copilul ocupă un loc central al activităților, activitățile se desfășoară pe centre de activitate special amenajate, nu există clasificarea elevilor în urma obținerii unor calificative, fapt care îi asigură copilului un oarecare confort emoțional. Apreciez calitatea de buni pedagogi a doamnelor învățătoare, atașamentul acestora față de elevii clasei, implicarea în constituirea unui grup închegat, bazat pe respect reciproc, pe colegialitate.” (M.P., mamă a unei viitoare absolvente a clasei a IV-a Step by Step)

„În alternativa Step by Step fiecare elev este pus în valoare. Învață prin colaborare, prin descoperire, învață pe bază de proiecte, învață fiecare în ritmul său, le sunt încurajate interesele. Fetița mea se simte bine la școală și asta e tot ce contează.” (Gina D., mama unei eleve din clasa a IV-a Step by Step).

„Cu câteva luni înainte de finalul ciclului primar, aș dori să aștern pe hârtie gândurile unei mame care a ales pentru cei doi copii ai săi alternativa Step by Step. Principala motivație a fost faptul că această alternativă educațională oferă deschidere spre o gândire liberă, copiii fiind încurajați să își asume responsabilități, să se exprime creativ și să se ajute reciproc. Munca pe centre de activități i-a determinat să-și rezolve singuri probleme, să comunice mai ușor cu cei din jur, să negocieze. Încurajez alegerea acestei Alternative deoarece fiecare copil, în drumul său către succes are nevoie de o educație sănătoasă, naturală, o educație pentru a reuși.” (Gabriela C., mamă a doi copii, în clasa A IV-a SbS).

,,Mie cel mai mult la Step by Step îmi place momentul ,,NOUTĂȚI” pentru că pot afla ce au făcut colegii mei interesant, dar și momentul ,,POVESTEA ZILEI” îmi place pentru că noi copiii putem asculta basme magice sau povești captivante, care ne liniștesc mult. ,,MESAJUL ZILEI” mi se pare și el interesant pentru că atunci aflăm ce urmează să învățăm nou în acea zi, prin exerciții amuzante și captivante.” (Victor B. elev în clasa a IV-a SbS)

,,Toți știu că unii elevi cred că de luni până vineri zilele de școală trec foarte încet, iar cele de vacanță trec rapid. Cât ai zice pește! Eu însă sper ca cele trei luni rămase până la sfârșitul clasei a IV-a, să treacă încet ca melcul. Suntem niște colegi extraordinari!” (Ioana C. – clasa a IV-a Step by Step)

,,Clasa Step by Step,

Perfectă, distractivă!

De la Întâlnirea de dimineață,

Mesajul zilei și Noutăți,

Pân’ la Povestea zilei și Centre de activități.

La centre ne rotim, 

Mate, Română, Arte, Științe,

Conducători și membri, toți muncim,

Proiecte faine, împreună reușim!” (Tudor B, clasa a IV-a Step by Step)

,,Un moment special pentru noi a fost „Sărbătorirea primelor 100 de zile de școală”. Ne-am prezentat toți proiectele realizate cu mare drag, am sărbătorit, ne-am distrat.” (Andrei și Andreea)

,,Acești 5 ani minunați au trecut cum ai clipi. Îmi aduc aminte prima zi de școală de parcă ar fi fost ieri. Au fost cei mai frumoși ani din viața mea.” (Adelina, elevă clasa a IV-a Step by Step).

Într-un peisaj educațional  deseori confuz şi asaltat de probleme dintre cele mai diverse, Colegiul Național ,,Mihai Viteazul” pune în practică un demers educaţional de calitate, menit să asigure atingerea standardelor de învăţare şi promovarea valorilor. Am răspuns cu succes provocării acestei perioade și anume învățarea online. La această şcoală, copilul dumneavoastră are toate condiţiile să înveţe temeinic şi să-şi dezvolte abilităţi şi atitudini ce îi vor permite să funcţioneze cu succes ca adult într-o societate democratică. (prof. înv. primar Alina Coznean și Rodica Floroian)

Vă așteptăm să începem împreună o colaborare pe termen  lung în beneficiul copilului dumneavoastră.

 Echipa CNMV

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.