Aproape un milion de absenţe acumulate de elevi în anul şcolar trecut, recordul ultimilor patru ani
Aproape un milion de absenţe, dintre care mai mult de jumătate nemotivate, au fost acumulate în anul şcolar trecut de către elevii din judeţul Covasna, cele mai multe din ultimii patru ani, relevă un raport al Inspectoratului Şcolar Judeţean, postat pe site-ul instituţiei.
Potrivit acestuia, în total s-au înregistrat 972.467 de absenţe, dintre care 524.360, respectiv, 53,92% au fost nemotivate.
În medie s-au adunat 36,96 de absenţe/elev, dintre care 19,93 nemotivate, faţă de 34,42 absenţe/elev, respectiv 18,57 nemotivate înregistrate în anul şcolar anterior.
Cele mai multe absenţe nemotivate/elev s-au înregistrat la învăţământul profesional, 26,35, urmat de învăţământul primar cu 22,73 şi învăţământul gimnazial cu 20,83. Cea mai mică valoare de 10,10 absenţe nemotivate/elev s-a înregistrat la învăţământul liceal de zi.
Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean Covasna a declarat că, pentru a combate absenteismul şi implicit abandonul şcolar, în acest an a solicitat tuturor unităţilor de învăţământ să monitorizeze mai atent prezenţa la cursuri a elevilor, să identifice cauzele absenteismului, iar în cazurile nejustificate, va propune sancţionarea părinţilor care nu îşi trimit copiii la şcoală.
„Absenţa şi chiulul sunt două lucruri diferite. Numărul mare de absenţe nu înseamnă chiul, el provine de la o anumită categorie de elevi, din medii defavorizate, care frecventează şcoala în mod sporadic. (...) Dacă ne uităm pe raport, vedem că mai mult de jumătate din totalul absenţelor vin de la această categorie. (...) În semestrul al II-lea al acestui an şcolar vrem să întărim latura de colaborare dintre şcoală, diriginte, părinţi, poliţie şi autoritatea locală, vom monitoriza mai atent acei copii care nu vin la şcoală şi vom vedea motivele. (...) Dacă un copil de 7-8 ani nu vine la şcoală nu este el de vină, nu putem spune că este un chiulangiu, ci mai degrabă putem trage concluzia că nu este adus sau nu este trimis la şcoală, asta este cea mai mare problemă, şi atunci părinţii trebuie traşi la răspundere. Eu nu pot, dar ceilalţi da“, a declarat, pentru AGERPRES, inspectorul şcolar general, Kiss Imre.
Acelaşi raport relevă, în schimb, că abandonul şcolar a scăzut în anul şcolar 2016-2017 în judeţul Covasna, înregistrându-se 289 elevi care au renunţat la cursuri (1,11%), majoritatea din ciclul gimnazial, comparativ cu 491 (1,78%) în anul şcolar anterior.