EDUCATIE 10 martie 2023

100 de zile de școală, sărbătorite de bobocii „Step by Step” de la „Váradi”

de Diana Pantelimon | 2547 vizualizări

Elevii clasei pregătitoare „Step by Step” de la Școala Gimnazială „Váradi József” din Sfântu Gheorghe, alături de învățătoarele Cserei Hajnal și Vári Kinga, au sărbătorit împreună 100 de zile de când au început activitatea școlară. La petrecerea de joi, 9 martie a.c., au fost invitați și părinții.

Școlarii au pregătit obiecte confecționate din 100 de piese cu care au alcătuit o mică expoziție. Au folosit boabe de fasole, de cafea, de porumb, scoici, nasturi, pisicei, semințe de dovleac, dopuri de plastic, paste făinoase, colecții de surprize cu fotbaliști și multe altele, întărind certitudinea că imaginația copiilor nu are limite.

Încoronați cu „Marele 100”, micii regi și regine au dat startul la distracție cu un scurt moment artistic.

Părinții au fost implicați apoi în diversele jocuri amuzante ale copiilor, dar și în activități de lucru manual, toate cu tematica lui „100”. Cu mic, cu mare, au încercat cu toții să-și țină respirația timp de 100 de secunde, sau au stat într-un picior pentru un minut și 40 de secunde. Cei mari au aruncat la ținta „100” cu ghemuri de hârtie, fiind susținuți cu aplauze de galeria celor mici. Au decupat, lipit și colorat împreună diverse colaje. Iar cea mai iubită activitate a fost să stea îmbrățișați pentru 100 de secunde cu părinții, învățătoarele sau colegii preferați. 

„Este o tradiție specifică Step by Step și se sărbătorește la nivel național, în toate clasele pregătitoare. Nu chiar în aceeași zi, însă. Diferă de la oraș la oraș, în funcție de zilele libere, care la noi, de exemplu, au fost altele. Noi am marcat această zi prin joacă și activități împreună cu părinții și se pare că a fost un real succes. Toată lumea s-a simțit foarte bine”, au spus, pentru CovasnaMedia și Observatorul de Covasna, învățătoarele Cserei Hajnal și Vári Kinga.

La final, elevii au primit câte un suvenir, pentru a păstra amintirea acestei zile unice, de conștientizare a statutului de școlar.

Timpul petrecut împreună a fost unul de calitate, fiind un prilej de conectare binevenit între elevi și părinți, dar și cu cadrele didactice, un „trio” foarte important, mai ales în primii ani de școală, la început de drum în viață.

Ideea de a marca primele 100 de zile din viața unui școlar este specifică filozofiei alternativei „Step by Step”. Această perioadă este considerată una delicată, de acomodare și integrare, de trecere de la mediul preșcolar la cel școlar.

Distribuie articolul:  
|

EDUCATIE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.