TURISM 2 octombrie 2017

Turismul covăsnean, dincolo de conflictele interetnice

de Iulia Drăghici - Taraș | 3006 vizualizări

Cum sunt văzute frumusețile județului Covasna de bloggerii și jurnaliștii din străinătate

Un grup de 15 bloggeri și jurnaliști din opt țări s-a aflat în vizită în județul Covasna în perioada 28 septembrie – 1 octombrie. Conform calculelor făcute de inițiatorii acțiunii – autoritățile județene, peste un milion de oameni din toată lumea ar putea afla informații și vedea imagini din acest județ prin intermediul articolelor scrise și publicate în mediul online de vizitatorii străini.

Mai sunt trei luni până la încheierea Anul Turismului în județul Covasna, iar autoritățile județene și-au împlinit visul de a aduce într-o excursie de informare jurnaliști și bloggeri din străinătate, care să vadă frumusețile județului și să relateze mai departe despre acestea.

În fapt, scopul vizitei acestor promotori străini, precum și a celor peste 200 de bloggeri și jurnaliști din București, care s-au aflat în ultimii ani în vizite asemănătoare, este să descopere frumusețile specifice județului Covasna pe propria piele, departe de imaginea negativă pe care mass-media națională a marcat-o de-a lungul timpului asupra județului.

Vineri, grupul de străini coordonat de specialistul în marketing turistic de la Asociația „Travel Focus” România, Răzvan Pascu, s-a aflat la Micloșoara, la Castelul contelui Kálnoky, unde, în cadrul unei conferințe de presă, a fost lansată și aplicația mobilă „Visit Covasna County”.

„În turism nu există conflicte interetnice”

Ideea generală desprinsă din discuțiile de la conferință a fost că în turism nu există și nu trebuie să existe conflicte interetnice, pentru că acestea nu fac bine nimănui, nici antreprenorilor, indiferent de naționalitate, nici turiștilor. În plus, ca sugestie secundară, dar la fel de importantă, specialiștii au recomandat ca acesta să nu fie primul și ultimul infotrip cu parteneriat public-privat.

„Dacă e ceva ce îmi place foarte mult la Covasna, dincolo de aceste locuri superbe, este că vă simt foarte uniți. Știu că sunt tot felul de discuții și pot există conflicte și aici, dar cel puțin imaginea pe care o lăsați să se vadă din afară este că sunteți extrem de uniți. (...) E un început timid. E foarte bine că s-a întâmplat, dar dacă facem doar un infotrip, cred că e degeaba. Ar trebui făcute mai multe. Eu l-aș vedea făcut pe toată regiunea. (...) În turism nu există conflicte interetnice. Noi aici vorbim doar despre lucruri pozitive. Nu vreau să fie altfel. Nu există români și maghiari, ci suntem cu toții oameni, locuitori ai acestei țări. Mă bucur foarte mult că o astfel de regiune e capabilă să facă un asemenea infotrip. (...) Noi în România nu trebuie să reinventăm roata, ci ar trebui să copiem modele de succes din străinătate, în special Germania, Austria, unde funcționează asociațiile de tip parteneriat public-privat, care reușesc să folosească din cunoștințele mediului privat și resursele de finanțare din mediul public, pentru că altfel nu se poate. Acestea sunt modele de succes. Așa funcționează lucrurile”, a declarat Răzvan Pascu, în cadrul conferinței de presă, subliniind că această excursie cu invitați din străinătate este o premieră în ceea ce privește inițiativa din partea autorităților locale.

Și vicepreședintele Consiliului Județean Covasna, Grüman Róbert, a precizat că dezvoltarea turismului în județul Covasna servește tuturor locuitorilor, dar și că ideală ar fi o cooperare între toți lucrătorii în turism, din toate părțile regiunii.

„Noi nu ne-am uitat niciodată la naționalitate sau la proporția etnică atunci când am organizat un infotrip. Primul lucru de care am ținut cont a fost inițiativa din partea antreprenorilor din turism. (...) Scopul vizitelor acestor bloggeri este de a face un lucru bun pentru întreg județul Covasna, nu pentru comunitatea maghiară sau cea românească. Până la urmă, ideal ar fi să existe cooperare între cei implicați în turism pentru că suntem un județ mic”, ne-a spus acesta. 

Naturalețea și liniștea județului i-au impresionat pe străini

„Nu a fost ușor”, spun coordonatorii infotrip-ului când vorbesc despre organizarea acestei acțiuni. Deși s-au lansat peste 100 de invitații jurnaliștilor și bloggerilor din toată lumea, doar 15 au răspuns invitației. Vizitatorii au fost din Italia, Ungaria, Statele Unite, Spania, Brazilia, Polonia, Germania și Canada.

În general, musafirii s-au arătat plăcut impresionați de naturalețea și liniștea oferite de acest județ.

„Sunt pentru prima dată în România și îmi place. E minunat aici. Unde locuiesc eu, în Statele Unite, Atlanta, sunt circa 35 de grade acum, deci este în permanență foarte cald. Așadar, aceasta este o schimbare grozavă pentru mine. Eu am crescut la oraș, așa că oportunitatea de a vedea sate și munți este ceva deosebit”, a spus Danasia Leola Guyton, deținătoarea blogului „The Urban Realist”.

Deși nu a fost pentru prima dată în România, canadianca Christina Guan, blogger la www.happytowander.com, a fost de asemenea impresionată de natura nealterată din județ. „E aproape ireal faptul că mă aflu aici. Prima dată când am venit în România a fost anul acesta în mai. Atunci am petrecut cinci zile în București și m-am îndrăgostit de oraș. Ce îmi place foarte mult la această țară este faptul că este încă nedescoperită. E perfectă pentru un călător independent, care vrea să aibă o experiență deosebită. Până acum, această călătorie este exact ceea ce speram. Covasna este o combinație perfectă între cultură și natură. Toată pălinca a fost minunată (râde)”, a spus bloggerița din Canada.

Gyémánt Balázs din Ungaria, proprietarul blogului www.balazsutazik.hu, a declarat în cadrul conferinței de presă că e bucuros că a ales să dea curs invitației autorităților covăsnene. „Aceasta este prima dată când vin în România, în Transilvania. Să fiu sincer, nu era o destinație din topul meu, dar am fost foarte bucuros când am primit invitația, pentru că în acest fel am putut să vin într-un loc la care nici nu mă gândisem. Sunt fericit că am luat decizia să accept invitația pentru că este minunat. (...) Cred că faptul că acest județ, Covasna, este încă neexplorat este unul dintre cele mai mari avantaje pe care le are. Sper ca nici în viitorul apropiat să nu fie turism în masă, pentru că autocarele mari cu turiști ar putea strica din farmecul ascuns al zonei. Aici, vizitatorii pot trăi o experiență autentică, interesantă. Te simți ca un călător, un rătăcitor și nu neapărat un turist”, a spus acesta.

„Eu scriu despre experiențele culinare din toată lumea, dar în general din locuri exotice. Anul acesta am fost deja de două ori în Japonia, dar și în Mexic sau Mauritius. Această invitație a fost surpriză pentru că nu prea am timp să călătoresc nici măcar în interiorul Ungariei, din cauza călătoriilor în străinătate, dar m-am bucurat pentru că am șansa de a revedea Transilvania. Prima dată a fost acum aproape 25 de ani. Așa că am fost curios dacă o să mai găsesc acel nivel ridicat de ospitalitate și de experiențe autentice pe care le-am găsit în urmă cu așa mulți ani. Până acum sunt foarte mulțumit de călătorie și cred că județul Covasna are un potențial extraordinar. Și eu cred că cea mai bună modalitate de a explora această parte a României este în grupuri restrânse pentru a avea parte de experiențe personale, unice. E frumos să poți să stai să petreci timp aici, cu oamenii, nu să alergi dintr-o parte în alta a regiunii”, a spus și bloggerul ungar Jókuti András (http://vilagevo.hu).

Rezultatele excursiilor pentru jurnaliști și bloggeri se văd în timp

Cu toate că e greu de spus când se vor vedea rezultatele acestei excursii cu invitați din străinătate, reprezentanții autorităților locale precizează că se resimt ecourile pozitive din excursiile cu bloggerii din București, începute încă de anul trecut.

„Rezultatele încă nu le știm. Ceea ce știm este că infotrip-urile trecute, pe care le-am organizat cu jurnaliști și bloggeri români, au avut un ecou pozitiv. Foarte mulți hotelieri și proprietari de pensiuni ne-au spus că au venit turiști doar pentru că au găsit ponturi pe internet”, a declarat pentru „Observatorul de Covasna” vicepreședintele CJ Covasna.

În ceea ce privește pasul următor în misiunea de a dezvolta turismul covăsnean, autoritățile spun că se vor concentra pe organizarea de evenimente majore, cum a fost „Festivalul Deliciilor Dulci” sau „Festivalul Cârnaților”, care va urma luna aceasta.

Distribuie articolul:  
|

TURISM

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.