Clermont, la un deceniu de existență
Hotelul de 4 stele, considerat ambasador al turismului covăsnean, a marcat, miercuri, aniversarea a 10 ani de la înființare
La poalele pădurii, în inima „stațiunii celor o mie de izvoare de sănătate”, cum este denumită stațiunea balneoclimaterică de interes național Covasna, se înalță, mândră, o adevărată perlă a turismului românesc, Hotelul Clermont. În compania partenerilor, colegilor și prietenilor apropiați, miercuri, 15 noiembrie a.c., a avut loc celebrarea acestui prim deceniu de când există locația de agrement de 4 stele, denumită de mulți profesioniști în domeniu „ambasadorul turismului covăsnean”.
În noiembrie 2007, în stațiunea Covasna se puneau bazele unui proiect care, astăzi, reprezintă cu cinste nu doar orașul, ci întreg județul, peste tot în țară și în lume. Cu un portofoliu exemplar de clienți, Hotelul Clermont a reușit întotdeauna să se impună cu standarde ridicate, bun-gust și servicii de calitate. Așa spunem şi noi, așa spun și cei care au fost prezenți la evenimentul aniversar de 10 ani, organizat miercuri.
„Hotelul Clermont este viața noastră. Sper ca fiul nostru, care are acum 18 ani, să ne ajute în continuare sau să ne calce pe urme. (...) Oamenii trebuie să știe că turismul în România nu se face numai în București sau în orașele mari. Turismul se face și în orașele mici, turismul se face oriunde în țară, dar în locații unde se lucrează cu suflet. Sunt 10 ani în care am muncit frumos, chiar dacă au fost mai grei, din punct de vedere administrativ sau economic, la nivel național sau internațional. Noi am plecat la drum într-un moment de criză financiară, în 2007. Provocările au fost atât de puternice, încât ne-au pus să muncim atât de mult cât să putem reuși. Din ce îmi spun oaspeții din seara asta, unde am și un fost ministru al Turismului, doamna Lucia Morariu, directori de agenții foarte mari la nivel național de top 10, aflăm că suntem bine și că avem un model bun”, ne-a declarat directorul general al hotelului, Ovidiu Costea.
Hotelul Clermont în cifre
Potrivit unui scurt istoric prezentat în cadrul evenimentului de celebrare, la 10 noiembrie 2007, liderii hotelului Clermont declarau investiția de 5 milioane de euro ca fiind finalizată. Cu o echipă de 73 de persoane, în urmă cu 10 ani, visul Clermont pornea la drum, cu emoții și speranțe, după cum a precizat directorul de marketing al Hotelului, Ovidiu Olariu.
10 ani de Clermont au însemnat, în cifre, 3.653 de zile de activitate continuă (din 15 noiembrie 2007), peste 100.000 de oaspeți, peste 190.000 de camere ocupate, peste 300.000 de înnoptări, un grad de ocupare de minim 50% pentru 8 din cei 10 ani, peste 11.000 de consultații medicale, respectiv peste 350.000 de proceduri medicale efectuate.
Mai mult, Hotel Clermont, se poate mândri cu 10 petreceri de Revelion reușite, în compania șefilor de stat, și alte 25 de evenimente speciale organizate de sărbători.
Un segment în care Clermont s-a făcut remarcat este și cel al evenimentelor corporate. Astfel, în perioada 2007–2017 au fost găzduite aici peste 700 de astfel de acțiuni, de diferite dimensiuni și în diferite pachete de servici. Potrivit prezentării efectuate de directorul de marketing, anul curent este primul cu peste 100 de evenimente corporate organizate deja.
„Până la urmă, toate aceste cifre se traduc într-o soliditate importantă a firmei. Am ajuns ca în anul 2017 să numărăm o echipă de 131 de persoane. Din echipa inițială am rămas 55 de oameni. Am reușit în cei 10 ani să realizăm un proiect solid din punct de vedere economic. Este un hotel cunoscut la nivel național și internațional. (...) Acest al 10-lea an este și cel mai bun an pe care îl avem de când am deschis hotelul, deci, teoretic, mergem într-o direcție bună”, a spus Ovidiu Olariu, precizând și că hotelul a obținut de-a lungul timpului mai multe premii, printre care și „Hotelul de Agrement al Anului în România”, în mai 2011.
Bilanțul Hotelului Clermont mai arată și că, de-a lungul celor 10 ani, afacerea a general 131 de locuri de muncă, peste 13 milioane de lei taxe și impozite plătite către bugetul local și către bugetul de stat, peste 17,5 milioane de lei plătiți sub formă de venituri către angajați și, nu în ultimul rând, peste 120.000 de lei folosiți în donații și pentru proiecte sociale.
Povestea celor 10 ani de Clermont marchează succesul, venit în urma muncii neobosite și a alegerilor inspirate. Se cuvinte, așadar, să încheiem articolul cu un călduros și sincer „La mulți ani!”.