Cabinetul președintelui CJ Covasna are un consilier nou, responsabil pe turism
Cine este și ce experiență are în domeniu
Președintele Consiliul Județean Covasna, Tamás Sándor l-a prezentat vineri, într-o videoconferință de presă, pe noul consilier al Cabinetului său, responsabil pentru dezvoltarea turismului județean. Godra Árpád, la bază economist, are 16 ani de experiență în domeniul turismului, după ce a lucrat în Ungaria și mai recent, Sovata.
„Dânsul se va ocupa de continuarea implementării proiectelor de dezvoltare în turism în județul Covasna. Asta înseamnă mai mult decât o funcție la Consiliul Județean sau la Asociația de Dezvoltare a Turismului, pentru că, după cum știți, de câțiva ani buni, am tatonat și am încercat să implementăm strategii bine definite în dezvoltarea turismului”, a declarat președintele CJ Covasna.
Godra Árpád, în vârstă de 42 de ani, originar din județul Covasna, lucrează în prezent, începând din 2016, și la Hotel Ensana (fost Danubius) din Sovata. Înainte a colaborat cu autoritățile din Sfântu Gheorghe, punând bazele societății Sepsi ReKreativ, care se ocupă de gestionarea bazelor de agrement din subordinea autorității locale, unde a fost director general (februarie 2015 – 2016). Din 2010 până în 2014, Godra Árpád a fost director adjunct la complexul Velence de 4 stele din Ungaria, care are peste 200 de camere și un centru spa de peste 2000 de metri pătrați. Noul angajat în cabinetul președintelui CJ și-a început cariera în turism în 2004, la Hotel Târnava din Odorheiu Secuiesc, unde a fost director de marketing și vânzări, iar după doi ani a preluat funcția de director executiv.
„Sper ca acest bagaj de experiență pe care l-am acumulat să îl pot valorifica în județul Covasna. (...) De altfel, fac naveta zilnic între Arcuș și Sovata și mă consider covăsnean, mai ales că m-am născut la Sfântu Gheorghe. Cred că am cunoștințe despre Covasna, fiind legat de acest județ din naștere. (...) În ultimii 4 – 6 ani s-au făcut progrese foarte mari în această privință, s-a definit un conținut al produsului turistic, care a început să prindă pe piața din România. Bineînțeles, cred că sunt foarte multe resurse despre care trebuie să discutăm și să vedem cum să le includem în strategia pe care dorim să o implementăm în următorul an. Trebuie să definim foarte clar care sunt acele trăsături care ne deosebesc de celelalte regiuni, ca ofertă turistică, nu doar în Europa, dar, să fim mai modești, din România în primul rând și sunt astfel de idei și repere și să alocăm toate resursele, nu multe, dar câte avem, să le alocăm acestor idei generale foarte clar bine definite, ca până la urmă, la sfârșitul zilei, produsul turistic să fie atractiv și să producă un venit considerabil în primul rând acelor „actori” din mediul privat care fac turism”, a spus vineri, în cadrul conferinței de presă, Godra Árpád.
Pregătiri pentru relansarea turismului post-covid
Printre atribuțiile acestuia se regăsesc cooperarea cu instituțiile publice locale și regionale și cu asociațiile în domeniu locale și regionale. Joi a și avut loc o întâlnire cu primarii care fac parte din Asociația pentru Dezvoltarea Turismului, adică din orașele Baraolt și Covasna și comunele Bodoc, Ozun și Catalina. Tamás Sándor a spus și că de anul viitor și municipiul Sfântu Gheorghe va reintra în această asociație.
„În lunile care urmează, ianuarie, februarie, martie, ne pregătim pentru un sezon care trebuie să fie unul de relansare a turismului. Sperăm că se va sfârși și pandemia, iar pentru perioada post-covid trebuie să ne pregătim de dinainte”, a spus acesta.
Președintele CJ Covasna a punctat și el că datoria autorităților locale și județene este de a face promovarea turismului în ansamblu și să se ocupe de infrastructură, dar că mare parte din sarcina pentru dezvoltare cade în sarcina sferei private.
Recomandarea principală a noului consilier în turism, Godra Árpád, pentru antreprenorii din domeniu care activează în județul Covasna a fost să încerce să „supraviețuiască” acestei perioade, să fie tot timpul informați despre facilitățile pe care autoritățile le oferă, despre posibilități de finanțare și să fie atenți la schimbări, pentru că, spune specialistul, probabil cererea turistică va suferi schimbări, în sensul că oamenii vor căuta experiențe mai retrase, departe de aglomerații.