ECONOMIC 31 august 2018

Patru din zece români ar renunţa la o bancă tradiţională pentru una complet digitală

de Covasna Media | 179 vizualizări

Aproximativ patru din zece români sunt dispuşi să renunţe la serviciile unei bănci tradiţionale în favoarea uneia care are operaţiuni exclusiv online, conform unui studiu prezentat miercuri de iSense Solutions, derulat în luna iunie a acestui an pe utilizatorii de internet din mediul urban.

„Am fost curioşi să vedem cât de deschişi sunt românii la noutăţile din zona de banking şi câţi dintre aceştia utilizează sau ar folosi servicii precum Revolut. Studiul nostru arată că Revolut reprezintă o alternativă interesantă, însă în acelaşi timp există şi o oarecare reticenţă în a utiliza un astfel de serviciu. Cu toate acestea, este notabil faptul că 64% dintre românii din mediul urban şi-ar dori mai multe bănci digitalizate în România, iar 44% dintre aceştia au declarat că ar renunţa la serviciile unei bănci tradiţionale în favoarea unei bănci exclusiv digitale, ceea ce înseamnă că românii sunt deschişi la a încerca produse şi servicii bancare noi“, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner al iSense Solutions.

Totuşi, 68% dintre românii din mediul urban au declarat că ar avea mai multă încredere în băncile digitale dacă acestea s-ar afla sub umbrela unei bănci tradiţionale.

În plus, rezultatele studiului mai arată că 11% dintre românii din mediul urban au auzit de Revolut, un serviciu bancar digital lansat în România anul acesta. Dintre românii care folosesc Revolut, cei mai mulţi (36%) l-au utilizat în alte ţări, o treime (33%) l-au folosit pentru a face schimb valutar, 30% l-au utilizat pentru plata cu cardul în magazine fizice, iar 24% l-au folosit pentru transfer de bani şi plăţi online cu cardul fizic, dar şi pentru economisire prin serviciul Vaults.

Cu toate că jumătate (52%) din populaţia urbană intervievată a declarat că ar folosi Revolut, după ce au fost expuşi la o descriere a serviciului, studiul iSense identifică şi o serie de bariere pe care românii le au în legătură cu această aplicaţie. Atunci când vine vorba despre plăţi şi operaţiuni, cei mai mulţi au declarat că sunt mai retincenţi în a efectua tranzacţii prin intermediul serviciului oferit de Revolut. Motivele sunt variate: 53% nu ar utiliza acest serviciu digital, deoarece sunt mulţumiţi de serviciile pe care le oferă banca actuală; aproape un sfert (24%) dintre participanţi au susţinut că nu au încredere în suportul oferit exclusiv online; 14% au spus că nu au suficientă încredere în companie.

Pe de altă parte, românii care au declarat că ar folosi Revolut ar face acest lucru datorită posibilităţii de a folosi cardul internaţional (62%) şi a comisioanelor mai mici decât cele bancare (61%). În plus, 48% dintre cei ce ar utiliza Revolut sunt atraşi de posibilitatea de a vedea un grafic lunar al cheltuielilor şi 20% dintre cei care ar utiliza Revolut ar face-o pentru posibilitatea de a tranzacţiona criptomonede.

Studiul a fost realizat online de către compania iSense Solutions pe un eşantion de 990 de respondenţi din mediul urban, cu vârsta de peste 18 ani, iar gradul de eroare este - potrivit autorilor - de +/- 3,11%, la un nivel de încredere de 95%.

Mediafax

Distribuie articolul:  
|

ECONOMIC

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.