ECONOMIC 7 aprilie 2020

(Update) APIA: Cererile unice de plată pentru Campania 2020 pot fi depuse online

de Agerpres | 2844 vizualizări

UPDATE: Datele de contact pentru judeţul Covasna

DATE DE CONTACT:

CENTRUL JUDEȚEAN COVASNA

Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură Covasna

Telefon/FAX0267-311.075

Email: apia.covasna@apia.org.ro

CENTRE LOCALE:

·  SFÂNTU GHEORGHE

0267-310.423

sfantugheorghe.covasna@apia.org.ro

·  TÂRGU SECUIESC

0267-360.209

targusecuiesc.covasna@apia.org.ro

·  COVASNA

0267-340.178

covasna.covasna@apia.org.ro

·  BARAOLT

0267-377.023

baraolt.covasna@apia.org.ro

·  ÎNTORSURA BUZĂULUI

0267-370.068

intorsurabuzaului.covasna@apia.org.ro

Cererile unice de plată aferente Campaniei 2020 vor putea fi depuse în format electronic începând cu data de 6 aprilie, prin utilizarea aplicaţiei IPA online, mijloacelor electronice de comunicaţii şi sistemului IACS, informează Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA), într-un comunicat de presă transmis AGERPRES.

Decizia, aprobată prin Ordinul Ministrului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale nr. 89/03.04.2020, prevede ca şi centrele judeţene/locale APIA să primească şi să administreze cererile de plată/deconturile justificative şi să acorde viza rentierilor agricoli aferente anului 2020 prin utilizarea mijloacelor electronice. Astfel, documentele care se prezintă la depunerea cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/paşaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se vor transmite la APIA, de către fermier sau rentier, în sistem online.

Conform dispoziţiilor noului Ordin, documentele care dovedesc că terenul agricol se află la dispoziţia solicitanţilor se transmit la APIA, fie de către fermier prin mijloace electronice disponibile, fie prin solicitarea online de către centrele judeţene/locale ale Agenţiei a adeverinţelor privind înscrierea în Registrul agricol şi trimiterea acestora de către Primării pe adresele e-mail ale centrelor judeţene/locale APIA.

„Totodată, documentele specifice schemelor de plată pentru sectorul zootehnic (inclusiv Pachetul 8 din Măsura10) se transmit la APIA, prin mijloace electronice (telecomunicaţii) disponibile, de către fermier sau de către Oficiile judeţene ale Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie (Adeverinţa eliberată de asociaţia/agenţia acreditată pentru înfiinţarea şi menţinerea Registrului genealogic al rasei, Adeverinţa care certifică metisul cu rasa de carne, Adeverinţa prin care se confirmă respectarea raportului de maximum 35 femele ovine/caprine neînscrise şi neînregistrate într-un Registru Genealogic la un berbec/ţap cu certificat de origine, Adeverinţă eliberată de Asociaţia care conduce registrul genealogic al rasei solicitate la plata Pachetul 8 din Măsura10). Documentele specifice privind acordarea rentei viagere agricolă se transmit la APIA, prin mijloace electronice (telecomunicaţii) disponibile, de către rentier/împuternicit/mandatar/curator sau prin solicitarea online de către centrele judeţene/locale APIA a documentelor la primării (contractul/ele de arendare, adeverinţe de reziliere, adeverinţe de confirmare a suprafeţei totale existente în proprietatea rentierului). Cererile de plată aferente ajutoarelor de stat şi deconturile justificative privind masura Măsura 14 Bunăstarea animalelor se transmit la APIA prin mijloace electronice“, se menţionează în comunicat.

În ceea ce priveşte ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură, formularul cererii de plată va fi transmis către fermieri prin mijloace electronice de către funcţionarii Centrelor Judeţene (CJ) ale APIA.

În acest context, documentele aferente cererilor de plată pentru Măsura privind bunastarea animalelor, documentele aferente ajutorului de stat în sectorul creşterii animalelor şi cele pentru ajutorul de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în agricultură vor fi scanate şi încărcate de către fiecare fermier pe un server extern (FTP) pus la dispoziţie de către APIA, unde vor avea drepturi doar de încărcare.

„Fermierii vor crea un director cu denumirea societăţii şi judeţul unde vor încărca formularul de cerere de plată şi documentele aferente perioadei pentru care solicită plată. Funcţionarii APIA CJ vor avea acces la serverul extern (FTP) şi vor descărca documentele aferente fiecărui fermier. Aceste documente vor sta la baza operării datelor în aplicaţia electronică de gestionare a sprijinului financiar şi efectuării verificărilor administrative ulterioare. După finalizarea verificărilor administrative şi aprobarea cantităţilor de motorină prin ordin MADR funcţionarii din cadrul CJ APIA (SMS) vor emite Decizia de plată care va fi transmisă prin mijloace electronice (poşta electronică) fermierilor“, precizează sursa citată.

Distribuie articolul:  
|

ECONOMIC

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.