ACTUALITATE 2 mai 2017

Zilele Sfântu Gheorghe au costat peste 1,2 milioane de lei

de Iulia Drăghici - Taraș | 2418 vizualizări

După nouă zile de evenimente, circa 300 de activități în aproape 40 de locații, a venit vremea bilanțului pentru ediția a 26-a a Zilelor Sfântu Gheorghe. Potrivit autorităților locale, peste 1,2 milioane de lei s-au cheltuit pentru evenimentul considerat cel mai important din județul Covasna, 700.000 de lei aceștia fiind alocați din bugetul local de către Primărie și Consiliul Local.

„Dacă vorbim despre cifre, pot să vă spun că am primit sponsorizări în valoarea totală de 122.500 de lei, iar pe parcursul Săptămânii Culturale am reușit să vindem 3.680 de bilete la spectacolele de teatru și cele muzicale. Acestea au fost sursele de venit ale festivalului, dar și cei un milion de lei alocați pentru organizarea evenimentului, care nu sunt în totalitate bani publici, pentru că în această sumă sunt incluse și veniturile obținute din taxele de participare la târgul Zilelor Sfântu Gheorghe, care se ridică la circa 235.000 de lei”, a spus coordonatoarea activităților, Knop Ildikó, marți, în conferința de presă care a marcat finalul evenimentelor.

„În fiecare an încercăm să facem un inventar și să analizăm corectitudinea deciziilor pe care le-am luat înainte de Zilele Sfântu Gheorghe. Ca și autocritică aș spune că pe plan de comunicare înainte de eveniment am rămas în urmă față de anii precedenți. Sunt mulțumit de locația unde a fost amplasată scena principală. Cred că a funcționat foarte bine. Decizia de a muta toate unitățile de alimentație la un loc un pic mai departe de zona centrală cred că a fost, de asemenea, o decizie foarte bună. Am anumite nemulțumiri în ceea ce privește scena și toată zona pieței Sfântu Gheorghe, care a fost aglomerată și câteodată a părut chiar dezorganizată. Acolo cu siguranță vom adopta anumite modificări anul viitor. (...) Per total sunt convins că și în acest an sunt unii mulțumiți și alții nemulțumiți. (...) Decizia de a încheia Zilele Sfântu Gheorghe cu focul de artificii a fost, cred, salutată de majoritatea cetățenilor, dar ora a fost destul de târzie. Am ales acest moment și din cauză că a doua zi a fost 1 Mai, zi nelucrătoare și am considerat că este în regulă, dar am primit anumite critici, de care cu siguranță anul viitor vom ține cont”, a spus primarul Antal Arpad marți, într-o conferință de presă.

Acesta a mai completat: „În ceea ce privește numărul programelor, am spus și în anii precedenți că și eu consider că sunt prea multe programe și totuși când am ajuns să le numărăm, tot am ajuns la aproape 300. Singura problemă este că e foarte greu să anticipezi și să știi dinainte care sunt cele 50 care nu sunt de succes. Per total și eu consider că programul este foarte aglomerat și că trebuie să ne mai străduim să fie mai puține programe și anul viitor”.

Printre altele, la conferința de final, primarul a mulțumit și cetățenilor care au luat parte la evenimente pentru că „au dovedit din nou că sunt o comunitate super civilizată. Acest lucru s-a văzut ieri dimineață mai ales în parc, la zonele verzi care au rămas nedistruse. Acestea sunt momentele în care sunt foarte mândru de cetățenii din Sfântu Gheorghe”.

Orașul, „lună” la câteva ore după încheierea evenimentului

Ceea ce este de apreciat, pe lângă evenimentul în sine, este prestația de care a dat dovadă compania de salubritate Tega. În perioada evenimentelor, 70 de angajați au colectat și transportat deșeurile, 60 dintre aceștia chiar în zori, după finalizarea evenimentelor, iar alți 10 au fost și în timpul zilei pe teren.  În total, 258 de metri cubi de deșeuri s-au adunat după Zilele Sfântu Gheorghe.

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
Livius, 3 mai 2017
In primul rand cei 220000ron chiar sunt bani publici. Fiecare am contribuit.preturile au fost mari din cauza taxelor. Sí cine a cumparat?noi cetatenii. Sa cumperi un suc 0.5l la 6 lei si carnati 100g citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.