ACTUALITATE 3 mai 2017

UNICEF recomandă României să ia în calcul posibilitatea suspendării evaluării pentru clasa a VIII-a

de Mediafax | 1877 vizualizări

Potrivit celui mai recent raport realizat de UNICEF, România ar trebui să ia în considerare suspendarea evaluării de la clasa a VIII-a şi revizuirea parcursurilor şcolare. Ministerul Educaţiei încă nu poate spune dacă este sau nu eficientă renunţarea la această testare.

„Având în vedere consecinţele negative ale actualelor examinări naţionale asupra învăţăturii, motivaţiei şi evoluţiei elevilor, este importantă creşterea calităţii lor. Ca o primă prioritate, România ar trebui să îmbunătăţească calitate şi imparţialitatea evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a, ţinând cont de miza importantă a acestei pentru studiile viitoare ale elevilor. Pe viitor, România ar trebui să revizuiască parcursurile şcolare şi certificarea de la nivelul învăţământului secundar, luând în considerare inclusiv posibilitatea suspendării evaluării naţionale pentru clasa a VIII-a“, se arată în raportul „Evaluările şi examinările în sistemul de educaţie din România“, realizat de Fondul Internaţional pentru Urgenţe ale Copiilor al Naţiunilor Unite (UNICEF).

Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a explicat, în cadrul prezentării raportului UNICEF, că încă nu se poate lua o decizie referitoare la evaluarea naţională de la clasa a VIII-a.

„Mi-e greu să spun dacă se vor păstra sau nu evaluările de clasa a VIII-a. Ne dorim în primul rând ca toţi copiii să meargă la grădiniţă şi la şcoală, să beneficieze de o educaţie incluzivă de calitate şi să finalizeze cel puţin învăţământul obligatoriu. În acest sens trebuie să schimbăm abordarea şi să privim evaluarea elevilor, a cadrelor didactice, a şcolilor şi a sistemului de educaţie ca o oportunitate de a primi feedback şi de a interveni pentru a face ca procesul educaţional să fie unul de o mai bună calitate, centrat pe elevi“, a declarat Pavel Năstase, ministrul Educaţiei.

În cadrul lansării acestui raport, Consiliul Naţional al Elevilor a explicat că lipsa de transparenţă în evaluarea elevilor duce la multe neajunsuri în sistemul de educaţie.

„O mare parte din neajunsurile învăţământului derivă din lipsa de transparenţă şi eficienţă în evaluarea exponenţilor acestuia, fie că vorbim despre elevi, profesori, şcoli. CNE a remarcat cum de prea multe ori accentul cade doar pe materiile ce fac subiectul examenelor naţionale. Aceste examene în forma actuală promovează capacităţi de memorare în detrimentul celor raţionale, logice“, a explicat Ioana Băltăreţu, vicepreşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.

Raportul arată că în România este mare nevoie de includerea tuturor copiilor într-un proces de învăţare de calitate.

„Accentul se pune pe îmbunătăţirii echităţii participării şcolare şi pe absolvirea, la timpul potrivit, a unui ciclu de învăţământ de bază. De asemenea, strategia noastră se concentrează pe îmbunătăţirea calităţii şi relevanţei învăţământului ca modalitate de reducere a decalajelor de echitate existente în materie de învăţare. Susţinerea participării tuturor copiilor la educaţia timpurie rămâne o prioritate“, a afirmat Afshan Khan, director regional UNICEF.

Raportul „Evaluările şi Examinările în Sistemul de Educaţie din România“ a fost lansat de UNICEF, în parteneriat cu Organizaţia de Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) şi cu Ministerul Educaţiei.

 

Distribuie articolul:  
|

ACTUALITATE

De acelasi autor

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.